diekierch 2017 2 daagse militaire mars - Reisverslag uit Diekirch, Luxemburg van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu diekierch 2017 2 daagse militaire mars - Reisverslag uit Diekirch, Luxemburg van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu

diekierch 2017 2 daagse militaire mars

Door: Aad

Blijf op de hoogte en volg Aad Hoeboer

09 Juni 2017 | Luxemburg, Diekirch

Hallo Allemaal.
Ja. ik ben weer eens weggeweest.
Het voordeel van werken in een flexpool is dat ik werk rond mijn vakanties of rond mijn weekendjes weg.
Zo was ik afgelopen weekend in en rond Diekirch om te wandelen.
Zoals bij velen bekend was ik met H. Bavelaar met de bus met 50 man weg.
Bavelaar organiseert altijd zeer goed georganiseerde tripjes. Gemiddeld 3 per jaar naar wisselende landen.

Vrijdag 9juni
Was ik al heeeeel vroeg op pad. Ik moest om 8u15 in Utrecht Overvecht zijn. Vandaar vertrok de bus. Na enkele stops in Den bosch en Urmond gingen we naar Diekirch. Door de nieuwe tunnels bij Maastricht. Ik was daar nog niet doorheen gegaan. Jong jonge Was is dat een verbetering. Nooit files meer. En gelijk door de tunnel. Niet meer al die stoplichten in de stad die de files veroorzaakten.
Het was helaas een zeer natte dag. De hele reis regen regen en regen. Het was niet te geloven dat de voorspellingen zo mooi zouden zijn.
Ik had wel gerekend en ingepakt op mooi weer!!!!!
We reden eerst naar Diekirch om de startkaarten op te halen .
Diekirch is een mars georganiseerd door het leger van Luxemburg.
Ik heb die mars ook in millitaire dienst gelopen. Ik heb ook de batton daarvan. Net zoals de batton van Nijmegen en van Denemarken.

Na het ophalen van de startkaarten reden we door naar het bungalowpark waar we inboekten. 3 wandelaars per huisje. Ik was de gelukkige met een kamer voor mij alleen.
Ik pakte mijn rugzak uit en ging naar de kampwinkel om effe boodschappen te doen. Nou kampwinkel? dit was gewoon een supermarkt!.
Het was inmiddels heerlijk weer geworden en droog. EINDELIJK.
Lekker rustig die avond op het terras doorgebracht.

Zaterdagmorgen 10Juni
Om 5u30 opstaan en na het inclusief ontbijt 6u reden we om 6u30 naar Diekirch
Daar was de start in het bekende terrein dat door de militairen was opgebouwd.
Het weer was volledig omgeslagen en het was warm. Het zou 29 a 30 graden die dag worden!
Ik hd mijn dunne afritsbroek aan . Later op de dag gingen de pijpen eraf.
Ik had in Nl afgesproken dat ik de 2 dagen samen met Duitse vrienden Dietmar en Birgit zou lopen. Lekker easy ontspannend en overal de tijd nemen. We liepen de 20 km. Het weer was FANTASTISCH!! Echt mijn weer. Het parcours is bekend. Glooiende heuvels. Door kleine dorpjes. over landerijen etc.
Om de 5 a 7km een militair rustpunt met gratis drinken. En overal kon je ook lekkernijen kopen. Ik heb dat maar mondjesmaat gedaan. Wel veel gedronken natuurlijk!
Het was mijn 19e keer dat ik in Diekirch liep. Er waren nieuwe wandelwegen. Het parcours was mooi. Luxemburg oogt nog heel agraries. Koeien ,graslanden, akkers, Mais koren etc. De hele wandeling liep eigenlijk niet door steden.
Na binnenkomst na 22km was ik doornat ven het zweten in de zon. Heerlijk.
Rond 17u ging de bus weer terug naar het bungalowpark.
Savonds in de snackbar wat gegeten. Daarna enige tijd in een tvzaal gekeken naar de 1e helft van nl-lux voetbal.
Daarna heb ik ook tijd doorgebracht op het terras bij het huisje met een koude cola en wat ships voor het verloren zout.
Alle huisjes rond mij zitten vol met wandelaars en gewone nl vakantiegangers.

zondag 11 Juni
Hetzelfde ritueel. 5u30 wekker en 6u ontbijt. En om 6u30 weer aan de start.
Dietmar en Birgit stonden al klaar.
Voor de bekenden..... h
Het terrein heeft houten tafels en banken. tenten livemuziek en eet en drinkkraampjes.
Ook de 2 e dag had weer nieuwe gedeeltes op het parkoers.
Ik herkende een rust in een dorpje waar ik met Bas Leerdam in een klein kerkje met plaats voor 20 man schuilde voor de regen. Dat was in 200???????
Het parcours was schitterend met enkele pittige klimpartijen. Dat hadden we op de 1e dag trouwens ook.
Na een heerlijke dag kwamen we weer bij de finish.
Het zat er weer op dacht ik.
Ik bracht de rest van de tijd met mijn vrienden door. Zij gingen weer naar huis . En ik wachtte op de bus van 17u di ons weer naar de bungalows bracht.
Na de douche weer naar de snackbar. Ik heb niets gekocht in de supermarkt om te koken. Had ik geen zin in.
s,Avonds trakteerde Huib op een borrel. Het was zijn 25e keer in Luxemburg.
De rest van de avond heerlijk op het terras gezeten . Vlak voor ik naar bed ging nog mijn rugzak gepakt en mijn kleine rugzak gepakt voor morgen.

Maandag 11 Juni
We gingen naar een stuwmeer. Daar zouden we nog een wandeling maken van 7 of 13km.
Ik liep al vrij snel voorop bij de 13km.Iedereen had het zo druk met praten. Ik wilde in rust lopen en rondkijken. Ik zag nog een hert en vele roofvogels.
De wandeling was er een die je elke dag kan lopen. Goed aangegeven en Huib had de route gedownload. Iedereen kreeg de afstand op papier wat je wilde lopen.
Ik was in precies 2 u terug. Ook deze tocht was er een uit een mooi boekje. Heuvels , Langs het meer, Klimmen en dalen en eindigde bij een jeugdherberg.
Ik had daar ruim de tijd om nog lekker aan het meer in het gras te liggen iets te drinken.
Om 12u wastte ik mij in het invalidetoilet en kleedde ik mij om . Zo ging ik fris en fruitig de bus weer in.
Na een rit van ongeveer 4u stapte ik in Den Bosch uit.
Ik nam daar de trein naar Den Haag. De bus ging eerst nog 45 minuten pauzeren NA de stop in Den Bosch.
Op deze manier was ik sneller thuis. En dat was rond 19u30. Mijn rugzak werd uitgepakt. en ik gooide alles in de was.
Redelijk op tijd ging ik naar bed .
De volgende ochtend moest ik weer om 6u30 opstaan omdat het werk weer riep.

Zo dat was het weer. Er staan no 2 wandelingen op stapel. Jullie kunnen wel raden welke dat zijn.
Enne...... Als jullie mijn reisverslagen leuk vinden ..... Gaarne hier regeren.
op mijn 06 doen jullie dat ook regelmatig. Maar ik heb liever dat jullie dat hier op deze site willen doen.
Ik merk dat niet iedereen dit verslag gehad heeft.
Ik ga het opnieuw versturen
Dank en groetjes en tot snel
Aad.

• 15 Juni 2017 - 22:44

Aad Hoeboer:

Hallo Allemaal.
    Ik denk dat er nog een aantal oude emailadressen bijstaan.
    Willen jullie aub naar mijn prive emailadres jullie actuele emailadres sturen. DUS NIET HIER .
    Dan kan ik de oude verwijderen.
    groet en dank Aad

• 16 Juni 2017 - 08:16

Annemieke:

Heerlijk om te lezen dat je weer zo genoten heb.
    Ja het is inderdaad een prachtige 2 daagse en genieten tindens het lopen van het prachtige landschap.
    Je kan hier weer fijn op terug kijken.
    Als ik Jou over Luxemburg hoor dan moet ik altijd aan de 1e keer denken dat ik met jou daar liep.
    2 x 40km.puf puf jij was frisser dan ik bij aankomst.
    laten we het daarop houden.

• 16 Juni 2017 - 19:09

Marianne:

Hoi Aad,
    Wat heb je weer een heerlijke wandeldagen gehad en ook nog mooi weer

• 17 Juni 2017 - 20:40

John En Jelleke:

Aad, wat een schrijftalent heb jij! Je geeft ons het gevoel of we erbij waren.
    Zien we je in Fulda dit jaar? Groetjes