nijmegen 2017 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu nijmegen 2017 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu

nijmegen 2017

Door: mijn 34x keer

Blijf op de hoogte en volg Aad Hoeboer

17 Augustus 2017 | Nederland, Nijmegen


Ik kan nu zeggen dat ik alle afstanden gelopen heb.
Na deze week heb ik
1 x de militaire 40km gelopen met bepakking.
23 x de 50 burger.
10 keer de 40 burger 2n nu alweer voor de 2e keer de 30km.
1 x is de 4daagse na de 1e dag afgelast. Dat was in2006 bij de 90e keer
Hallo Allemaal.
Ik probeer al enkele jaren te stoppen met de het lopen van de 4daagse. Het lijkt maar niet te lukken.

De Zondag voorafgaand aan de 4 daagse ging ik naar mijn logeeradres in de Nierstraat. Daar kom ik al jaren bij Gerard en Marijke. Zij zijn in al die jaren 2 x verhuist en ik ging met hun mee. Ook de meeste gasten.
Na het aanmelden en rondkijken op de Wedren fietste ik naar mijn logeeradres.
Ik had mijn eigen fiets met zijtassen meegenomen. Via de randstadrail naar het centraal in Den haag. De trein naar Nijmegen zat stampvol. Natuurlijk met wandelaars. En heel veel namen hun fiets mee.
Grote rugzak op mijn rug en de kleinere dagrugzak voorop. Ik zweettte mij het lazarus.
Ik bracht zo gezegd mijn bagage naar het logeeradres en ging tereug de stad in.
Overal kermis marktkramen attrakties. braderie etc. Heel gezellig.
Ik eindigde op de waalkade aan een biertje op een terras en mensen kijken.
Ook de Waalkade was vol. Tiesto-achtige muziek etc. Heerlijk.
S,avonds en Zondags nog effe bijgepraat met mijn kwartiermakers. Hun huis staat deze week helemaal op zijn kop met 6 gasten.
Maar elk jaar is het weer fantasties en gezellig en heel lekker eten.
Ik ben elk jaar in vol pension bij hun.
Maandag is een dag van stad in overdag en s,avonds, en bijkletsen met de andere gasten die ook al jaren daar komen.
Dinsdag 1e wandeldag 30km.
Start rond 7u.
Vandaag is een hele vreemd dag. Het parcours is andersom als dat ik gewend ben. Dat heeft de organisatie bewust gedaan.
Vroeger was het laatste stuk van Oosterhout naar Nijmegen over een ongeveer 5km dijk zonder schaduw. Heet en weinig huizen. Veel mensen vallen uit daardoor. Nu was dat het begin van de route.
Start was om 6u54.
Oosterhout 8.08u
Valburg om 9u20
en ik was in Elst om 10u15.
Daar had ik mijn enige rust van 30 min in het wapen van Elst om 10u20. schoenen en sokken uit en koffie en een bak soep en een banaan.
Ik liep daarna verder naar Bemmel11u55
Lent 12u42
en bordje Nijmegen kwam voorbij om 12u55.
Ik finischte om 13u50
Ik noteer altyd de tyd wanneer ik een blauw naamplaatje voorbij loop van stad of dorp.
Ooit ben ik daarmee begonnen en dat ben ik altyd blijven doen.
De 1 e dag was een warme tot hete dag. In korte broek en t shirt gelopen. Wel poncho mee maar die had ik niet nodig.
Ik moet wel zeggen dat 30km eigenlijk niet zo veel meer is. Ik heb natuurlijk 23x de 50 en 10 x de 40 en 1 x de militaire 40 gelopen.
Er lopen natuurlijk wel veel ouderen en hele jonge kinderen de 30km.
maar ja ik hoor ook inmiddels bij de ouderen. En niet voor niets mag je op je 60e naar de 30km.Dat bleek wel eind van de week. Maar meer daarover op vrijdag.
Ik ging s,middags met Dietmar nog de stad in. Toen we weer naar huis wilden gang was mijn fiets weg bij de Hema. Ik had hem daar aan een hek vastgezet. Ik dacht dat hij gestolen was. Maar de gemeente had het slot netjes opengemaakt.
Ik kon 3 straten verder mijn fiets weer ophalen voor 10 euro Pff wat een geluk!!
s,AVONds wer heerlijk gegeten.
En lekker op tijd op bed liggen naar muziek luisteren via de i-pod.


Woensdag 2e dag.
Het zou een zeer warme dag worden. et een hoge luchtvochtigheid.
Nou dat werd het ook.
Vandaag had ik een late start. De 30kmlopers zijn ook in 2 groepen gesplitst. Sart om 6u45 en de 2 e groep start om 7u15.
Ik was om 7u15 door de start.
Averna 9u32
Wychen 1x keer om 9u46
Wat een mensen massa in Wychen zeg. Rijen dik.
Daar in Wychen had ik mijn enige pauze van 30 min in Cafe Sterrenbos om 10u15.
Schoenen en sokken weer uit en koffie broodje en een cola en banaan.
Na 30minuten weer verder. Op naar Beuningen 12u03
De sluis bij Weurt om 13u15
Nimegen om 13u39
en Finish om 14u20.
het was ook een zeer warme en broeiierige dag geworden.Ik heb heel veel gedronken en dat was maar goed ook.
S.avonds aten we bietenstampot met ballen gehakt. HEERLIJK!
Koffie toe en effe in de tuin gezeten.
Ook s,avonds weer heerlijk muziek luisteren. Mij wekker staat elke morgen om 2u30 om mijn kamergenoot Dietmar te helpen wakker te worden. Hij loopt de 50 nog en gaat volgend jaar naat de 40km toe.
Darna zet ik mijn wekker op 1 uur voor mijn starttijd.

Donderdag 3e dag.
Vandaag zouden we vel water krijgen volgens het weerbericht. In de ochtend.
Nu dat klopte. Het regende enorm s,nachts. Ook om 2u30 toen Dietmar uit bed moest.
Gelukkig was het droog toen ik er uit moest om5u45.
Ook nu weer zoals vorige dagen in korte broek en t-shirt. Geen jack aan of meegenomen. Heerlijk minder ballast in mijn rugzak. We mijn poncho meegenomen. Het was nog wel effe fris die morgen.
Ik was door de start om 6u53.
Na 45min liep ik voorbij de universiteit en het werd donker. Regen en enkele onweersklappen. Ik ging bij de uni naar binnen en naar de wc. Toen ik daar vanaf kwam was het aan het stortregenen. Ik bleef gedwongen 30 minuten binnen zitten en ging na een bui van 30min weer op pad met poncho om. Het werd snel droog al . Na enkele minuten zelfs. Ik had over de hele dag genomen maar 2 x 5 minuten mijn poncho nodig. Dus dat viel mee.
Zoals gezegd start om 6u53
Malden om 8u27.
Marga had geappt dat daar een camera stond. Ik liep recht op de cam af en bleef enkele seconden daar staan. Ze hebben mij gezien hoor!
Mook om 9u35 en
Ik had een pauze van 30 Minuten in Cafe de schans. Op ongeveer 15km.De tijd was ik vergeten op te schrijven.
Groesbeek om 11u09. Ik liep daar het stuk van de 7 heuvelenweg. Appeltje eitje.
Berg en dal om 12u26 en ik
finishte om 13u44.
Prima warme dag geweest. Wederom in korte broek en t-shirt.
Eerlijk is eerlijk. Ik loop al jaren ongetraind en weet wat ik ga voelen. Maar ik was blij dat ik binnen was.

Vrijdag 4e dag. Alweer laatste dag. Wat gaat dat snel.
Ik kon mijn startkaart ruilen met een huisgenoot. Daardoor had ik weer een vroege start.

Start om 6u52. In een ruk door naar
Overasselt om 9u14
Pauze cafe de Zon om 9u20. 30minuten schoen en sokken uit.
Prima weer . Korte broek en t-shirt. Geen jack mee natuurlijk!
Nade pauze doorlopen naar
Heumen om 10u37.
Malden om 11u15. Daar kwam ik bij de 40 en 50kmlopers. Eigenlijk is het van daar af EEN grote intocht.
Duizenden mensen staan vanaf daar langs de kant!
Ik was bij de Scheidingsweg om 12u.
Daar bleef ik lekker op een stoel zitten van mensen langs de kant met een kamper. Ik zag de hele stoet Langzaam aanzwellen . Enkele Muziekkorpsen gingen voorbij.
Toen kwamen de doedelzakkers Die hoor je al van verre natuurlijk.
Ik liep de hele intocht van 4km vlak voor de band, HEERLIJK!!
Ik was om 15u bij de hoofdtribune. Wat een fesst was dat.
Het vielme op dat ik deze week heel weinig bekenden heb gezien.
Ook weinig slechte lopers.
Op de wedren haald eik nr 34 op. Een amaillecijfer in een nieuwe kleur. Oranje.
Ik verbleef nog tot rond 17u op de wedren.
Wat een massa mensen was er in de Annastraat zeg. En wat een mooi weer.
Het was vandaag iets minder warm. Ik geef toe dat dat comfortabeler is. Maar ik vind die hitte ook lekker.
Na alle plichtplegingen zoals stempels ophalen etc Ging ik mijn fiets ophalen.
En weer naar huis.
s,avonds na het eten gingen weer heel wat gasten richting huis. Ik bleef met Dietmar nog tot zaterdagmorgen.
We gingen rond 21u30 naar de stad en dronken daar onder meer 1 biertje. Rond 2u30 weer naar huis.

Zaterdagmorgen was het vreemd om niet vroeg te hoeven opstaan.
Na rustig een ontbijt ging ik mijn tas pakken. Rond 12u gingen wij ook huiswaarts.
Ja en toch maar weer voor volgend jaar afgesproken. Ik kan het niet laten. Misschien als ik voor de40 e keerloop dat ik daarna stop. Ha aha.
Zo Ik was best wel moe.
S.morgens is het omhoog fietsen naar de start En s,middags is het heerlijk omlaag laten gaan. Ik voel wel de vermoeidheid hoor in mijn benen.
De trein naar Den haag ging via Arnhem naar Sschiphol en utrecht naar Den Haag wegens werkzaamheden.
Ook de fiets ging weer in de randstadrail
Na thuiskomst was na enkele uren alles weer gewassen en hing alles op balkon.
Zo een lang verhaal. Hopelijk vonden jullie dat leuk. Groetjes en tot snel. Aad

  • 17 Augustus 2017 - 23:20

    Moos:

    Wat leuk om te lezen!
    Het was weer een mooie week zo te horen!
    Enne... volgend jaar weer dus! :-)

  • 18 Augustus 2017 - 02:24

    Sophie:

    Heel leuk om te lezen Aad. Ik kan me een heel goede voorstelling van maken. Hopelijk zien we jou voor de 2daagse in Canberra. Groetjes, Fie

  • 28 Augustus 2017 - 09:28

    Maria Korpel:

    Aad: TOP hoor, ik doe het je niet na...
    Toch ben ik van dezelfde geboortedatum, dus daaraan kan het niet liggen, dat jij zo'n doorloper bent!
    Gefeliciteerd met je prestatie!
    Groetjes en tot ziens, mails, apps of zo...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

nijmegen 2017

De 4 daagse lopen. Mijn 34x
Ik kan nu zeggen dat ik alle afstanden gelopen heb.
Na deze week heb ik
1 x de militaire 40km gelopen met bepakking.
23 x de 50 burger.
10 keer de 40 burger 2n nu alweer voor de 2e keer de 30km.
1 x is de 4daagse na de 1e dag afgelast. Dat was in2006 bij de 90e keer
Hallo Allemaal.
Ik probeer al enkele jaren te stoppen met de het lopen van de 4daagse. Het lijkt maar niet te lukken.

De Zondag voorafgaand aan de 4 daagse ging ik naar mijn logeeradres in de Nierstraat. Daar kom ik al jaren bij Gerard en Marijke. Zij zijn in al die jaren 2 x verhuist en ik ging met hun mee. Ook de meeste gasten.
Na het aanmelden en rondkijken op de Wedren fietste ik naar mijn logeeradres.
Ik had mijn eigen fiets met zijtassen meegenomen. Via de randstadrail naar het centraal in Den haag. De trein naar Nijmegen zat stampvol. Natuurlijk met wandelaars. En heel veel namen hun fiets mee.
Grote rugzak op mijn rug en de kleinere dagrugzak voorop. Ik zweettte mij het lazarus.
Ik bracht zo gezegd mijn bagage naar het logeeradres en ging tereug de stad in.
Overal kermis marktkramen attrakties. braderie etc. Heel gezellig.
Ik eindigde op de waalkade aan een biertje op een terras en mensen kijken.
Ook de Waalkade was vol. Tiesto-achtige muziek etc. Heerlijk.
S,avonds en Zondags nog effe bijgepraat met mijn kwartiermakers. Hun huis staat deze week helemaal op zijn kop met 6 gasten.
Maar elk jaar is het weer fantasties en gezellig en heel lekker eten.
Ik ben elk jaar in vol pension bij hun.
Maandag is een dag van stad in overdag en s,avonds, en bijkletsen met de andere gasten die ook al jaren daar komen.
Dinsdag 1e wandeldag 30km.
Start rond 7u.
Vandaag is een hele vreemd dag. Het parcours is andersom als dat ik gewend ben. Dat heeft de organisatie bewust gedaan.
Vroeger was het laatste stuk van Oosterhout naar Nijmegen over een ongeveer 5km dijk zonder schaduw. Heet en weinig huizen. Veel mensen vallen uit daardoor. Nu was dat het begin van de route.
Start was om 6u54.
Oosterhout 8.08u
Valburg om 9u20
en ik was in Elst om 10u15.
Daar had ik mijn enige rust van 30 min in het wapen van Elst om 10u20. schoenen en sokken uit en koffie en een bak soep en een banaan.
Ik liep daarna verder naar Bemmel11u55
Lent 12u42
en bordje Nijmegen kwam voorbij om 12u55.
Ik finischte om 13u50
Ik noteer altyd de tyd wanneer ik een blauw naamplaatje voorbij loop van stad of dorp.
Ooit ben ik daarmee begonnen en dat ben ik altyd blijven doen.
De 1 e dag was een warme tot hete dag. In korte broek en t shirt gelopen. Wel poncho mee maar die had ik niet nodig.
Ik moet wel zeggen dat 30km eigenlijk niet zo veel meer is. Ik heb natuurlijk 23x de 50 en 10 x de 40 en 1 x de militaire 40 gelopen.
Er lopen natuurlijk wel veel ouderen en hele jonge kinderen de 30km.
maar ja ik hoor ook inmiddels bij de ouderen. En niet voor niets mag je op je 60e naar de 30km.Dat bleek wel eind van de week. Maar meer daarover op vrijdag.
Ik ging s,middags met Dietmar nog de stad in. Toen we weer naar huis wilden gang was mijn fiets weg bij de Hema. Ik had hem daar aan een hek vastgezet. Ik dacht dat hij gestolen was. Maar de gemeente had het slot netjes opengemaakt.
Ik kon 3 straten verder mijn fiets weer ophalen voor 10 euro Pff wat een geluk!!
s,AVONds wer heerlijk gegeten.
En lekker op tijd op bed liggen naar muziek luisteren via de i-pod.


Woensdag 2e dag.
Het zou een zeer warme dag worden. et een hoge luchtvochtigheid.
Nou dat werd het ook.
Vandaag had ik een late start. De 30kmlopers zijn ook in 2 groepen gesplitst. Sart om 6u45 en de 2 e groep start om 7u15.
Ik was om 7u15 door de start.
Averna 9u32
Wychen 1x keer om 9u46
Wat een mensen massa in Wychen zeg. Rijen dik.
Daar in Wychen had ik mijn enige pauze van 30 min in Cafe Sterrenbos om 10u15.
Schoenen en sokken weer uit en koffie broodje en een cola en banaan.
Na 30minuten weer verder. Op naar Beuningen 12u03
De sluis bij Weurt om 13u15
Nimegen om 13u39
en Finish om 14u20.
het was ook een zeer warme en broeiierige dag geworden.Ik heb heel veel gedronken en dat was maar goed ook.
S.avonds aten we bietenstampot met ballen gehakt. HEERLIJK!
Koffie toe en effe in de tuin gezeten.
Ook s,avonds weer heerlijk muziek luisteren. Mij wekker staat elke morgen om 2u30 om mijn kamergenoot Dietmar te helpen wakker te worden. Hij loopt de 50 nog en gaat volgend jaar naat de 40km toe.
Darna zet ik mijn wekker op 1 uur voor mijn starttijd.

Donderdag 3e dag.
Vandaag zouden we vel water krijgen volgens het weerbericht. In de ochtend.
Nu dat klopte. Het regende enorm s,nachts. Ook om 2u30 toen Dietmar uit bed moest.
Gelukkig was het droog toen ik er uit moest om5u45.
Ook nu weer zoals vorige dagen in korte broek en t-shirt. Geen jack aan of meegenomen. Heerlijk minder ballast in mijn rugzak. We mijn poncho meegenomen. Het was nog wel effe fris die morgen.
Ik was door de start om 6u53.
Na 45min liep ik voorbij de universiteit en het werd donker. Regen en enkele onweersklappen. Ik ging bij de uni naar binnen en naar de wc. Toen ik daar vanaf kwam was het aan het stortregenen. Ik bleef gedwongen 30 minuten binnen zitten en ging na een bui van 30min weer op pad met poncho om. Het werd snel droog al . Na enkele minuten zelfs. Ik had over de hele dag genomen maar 2 x 5 minuten mijn poncho nodig. Dus dat viel mee.
Zoals gezegd start om 6u53
Malden om 8u27.
Marga had geappt dat daar een camera stond. Ik liep recht op de cam af en bleef enkele seconden daar staan. Ze hebben mij gezien hoor!
Mook om 9u35 en
Ik had een pauze van 30 Minuten in Cafe de schans. Op ongeveer 15km.De tijd was ik vergeten op te schrijven.
Groesbeek om 11u09. Ik liep daar het stuk van de 7 heuvelenweg. Appeltje eitje.
Berg en dal om 12u26 en ik
finishte om 13u44.
Prima warme dag geweest. Wederom in korte broek en t-shirt.
Eerlijk is eerlijk. Ik loop al jaren ongetraind en weet wat ik ga voelen. Maar ik was blij dat ik binnen was.

Vrijdag 4e dag. Alweer laatste dag. Wat gaat dat snel.
Ik kon mijn startkaart ruilen met een huisgenoot. Daardoor had ik weer een vroege start.

Start om 6u52. In een ruk door naar
Overasselt om 9u14
Pauze cafe de Zon om 9u20. 30minuten schoen en sokken uit.
Prima weer . Korte broek en t-shirt. Geen jack mee natuurlijk!
Nade pauze doorlopen naar
Heumen om 10u37.
Malden om 11u15. Daar kwam ik bij de 40 en 50kmlopers. Eigenlijk is het van daar af EEN grote intocht.
Duizenden mensen staan vanaf daar langs de kant!
Ik was bij de Scheidingsweg om 12u.
Daar bleef ik lekker op een stoel zitten van mensen langs de kant met een kamper. Ik zag de hele stoet Langzaam aanzwellen . Enkele Muziekkorpsen gingen voorbij.
Toen kwamen de doedelzakkers Die hoor je al van verre natuurlijk.
Ik liep de hele intocht van 4km vlak voor de band, HEERLIJK!!
Ik was om 15u bij de hoofdtribune. Wat een fesst was dat.
Het vielme op dat ik deze week heel weinig bekenden heb gezien.
Ook weinig slechte lopers.
Op de wedren haald eik nr 34 op. Een amaillecijfer in een nieuwe kleur. Oranje.
Ik verbleef nog tot rond 17u op de wedren.
Wat een massa mensen was er in de Annastraat zeg. En wat een mooi weer.
Het was vandaag iets minder warm. Ik geef toe dat dat comfortabeler is. Maar ik vind die hitte ook lekker.
Na alle plichtplegingen zoals stempels ophalen etc Ging ik mijn fiets ophalen.
En weer naar huis.
s,avonds na het eten gingen weer heel wat gasten richting huis. Ik bleef met Dietmar nog tot zaterdagmorgen.
We gingen rond 21u30 naar de stad en dronken daar onder meer 1 biertje. Rond 2u30 weer naar huis.

Zaterdagmorgen was het vreemd om niet vroeg te hoeven opstaan.
Na rustig een ontbijt ging ik mijn tas pakken. Rond 12u gingen wij ook huiswaarts.
Ja en toch maar weer voor volgend jaar afgesproken. Ik kan het niet laten. Misschien als ik voor de40 e keerloop dat ik daarna stop. Ha aha.
Zo Ik was best wel moe.
S.morgens is het omhoog fietsen naar de start En s,middags is het heerlijk omlaag laten gaan. Ik voel wel de vermoeidheid hoor in mijn benen.
De trein naar Den haag ging via Arnhem naar Sschiphol en utrecht naar Den Haag wegens werkzaamheden.
Ook de fiets ging weer in de randstadrail
Na thuiskomst was na enkele uren alles weer gewassen en hing alles op balkon.
Zo een lang verhaal. Hopelijk vonden jullie dat leuk. Groetjes en tot snel. Aad







Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2017

nijmegen 2017
Aad Hoeboer

.

Actief sinds 14 Aug. 2011
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 158589

Voorgaande reizen:

20 April 2023 - 25 April 2023

Zweden Boras 2daagse

30 September 2022 - 04 Oktober 2022

Fulda 2022 2 daagse

14 September 2022 - 20 September 2022

SEEFELD 2022 OOSTENRIJK

14 September 2022 - 20 September 2022

Seefeld Leutash 2022 106e iml

23 Juni 2022 - 28 Juni 2022

Mijn 9e tweedaagse in Viborg Denemarken.

24 Mei 2022 - 31 Mei 2022

2022 Chantonnay Frankrijk 3X Wandelvakantie

12 Mei 2022 - 17 Mei 2022

2022 Wellingborough England 5e x

23 Maart 2022 - 23 Maart 2022

Eindelijk weer er op uit!

25 Februari 2020 - 03 Maart 2020

Fuengirola/Malaga Spanje

09 September 2019 - 16 September 2019

Berlijn Dresden Potsdam en Leipzig

24 Juli 2019 - 26 Juli 2019

Baltische staten .verslag 2. lITOUWEN.

24 Juni 2019 - 26 Juli 2019

vervolg Baltische staten Vilnius 2019

12 Juli 2019 - 12 Juli 2019

Vervolg reis Baltische staten Letland 2019

22 Juni 2019 - 01 Juli 2019

stedentrip Baltische Staten. Juni/Juli 2019

03 Mei 2019 - 06 Mei 2019

50e editie 2 daagse blankenberge belgie 2019

05 Januari 2019 - 07 Januari 2019

newcastle weekend met Joyce H.

05 Oktober 2018 - 09 Oktober 2018

Fulda Duitsland

11 September 2018 - 18 September 2018

seefeld 3daagse Oostenrijk

11 September 2018 - 17 September 2018

seefeld deel 2 3daagse Oostenrijk

22 Augustus 2018 - 27 Augustus 2018

Noorwegen Verdal wandelreis 2018

22 Juli 2018 - 27 Juli 2018

Sagamarschen verdal Noorwegen

15 Juli 2018 - 21 Juli 2018

4daagse nijmegen. De laatste 2018

15 Juli 2018 - 21 Juli 2018

laatste 4 daagse 2018

31 Mei 2018 - 05 Juni 2018

2daagse 2 daywalk 2 tagemarsch Bern

21 Maart 2018 - 21 Maart 2018

Edinburg met Joyce Hotz

06 Januari 2018 - 06 Januari 2018

hoofd leegmaken Winter etc

19 Oktober 2017 - 25 Oktober 2017

bezoek vrienden in duitsland 1

18 Oktober 2017 - 22 Oktober 2017

50e verjaardag in Stelle bij Hamburg

14 September 2017 - 16 Oktober 2017

wandelen kustpad met ingrid

16 Juli 2017 - 22 Juli 2017

nijmegen 2017

09 Juni 2017 - 12 Juni 2017

2 daagse in Diekirch Luxemburg

18 Mei 2017 - 23 Mei 2017

konfirmation in Stelle Duitsland

10 Mei 2017 - 15 Mei 2017

wellingborough England

05 Oktober 2015 - 09 Oktober 2015

Midweekje Barcelona.

10 Maart 2015 - 31 Mei 2015

australie 2015

07 November 2014 - 16 November 2014

Portugal 2014. 10 dagen rond Faro en Olhao

29 Augustus 2011 - 03 December 2011

Onze reis naar Australie en Samoa

Landen bezocht: