Bern Swiss, derschweiz , Zwitserland - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu Bern Swiss, derschweiz , Zwitserland - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu

Bern Swiss, derschweiz , Zwitserland

Door: Aad

Blijf op de hoogte en volg Aad Hoeboer

15 Juni 2018 | Zwitserland, Bern

allo Allemaal.
Toen was ik weer op pad. Kort na de wandeling met Ingrid ben ik al weer weg geweest. Nu de 2 daagse van Zwitserland


Donderdag 31 Mei
Met de bus al vroeg op pad vanuit Utrecht Overvecht. Vertrek daar om 8u Het was dus een vroegertje. Daarna nog mensen ophalen in Den Bosch Oost en in Maastricht. Het was redelijk koel weer. Maar toch? Het zou wel mooi weer worden in het weekend. Maar nu was het niet zo mooi. Vlak voor we bij ons hotel in Frankrijk waren kregen we nog een gigantiesche onweersbui over ons heen. De ruitenwissers konden het nauwelijks aan. ENORM! We liepen s,avonds naar een pizzarestaurant vlakbij waar we een maaltijd kochten.
Moe van het reizen ging ik op tijd naar bed, Het was een lange dag.


vrijdag 1 Juni
We overnachten in een hotel in Frankrijk.
Na het ontbijt gingen we op weg naar de ivv mars.
Daar liepen we een wandeling van 13 km. Het is een gebied waar heel veel Duitse dorpjes zijn. Heel veel namen van die dorpjes eindigen op HEIM . Nou als dat geen Duits is. Maar het was het gebied wat vroeger Duits was. Het eerste gebied wat bezet werd in Frankrijk door de Duitsers . De Elzas. Mooi gebied. Het cafeetje waar we ons moesten melden kon de groep van 29 wandelaars effe niet aan.
Redelijk mooie wandeling. We liepen ook km,s langs een kanaal en door de stad. De wandeling was met het redelijke weer prima te doen. Een groot deel ging door de stad. Eigenlijk iets te veel. Maar toch de moeite waard zo tussen door ha ha .
Na de wandeling liepen we weer naar het cafeetje wat door aziaten werd gerund. Frans waren ze net een beetje meester. We dronken er wat en gingen al snel weer op pad met de bus.
Al snel gingen we de grens over naar Zwitserland. Er was genoeg onderweg te zien. mooi landschap. heerlijk zo rond kijken.
Toen we in bern Belp aankwamen ging Huib eerst de startkaarten ophalen .Ook moesten enkele mensen nog wat laten aanpassen op de startkaart.
De start was een opgebouwd tentenkamp zoals je ze overal tegenkomt.
Eet en drinktent voor de versnaperingen . En een tent voor de administratie. En al die tenten stonden op een parkeerterrein voor een soort landhuis.
Na deze plichtplegingen reden we door naar Stettle. Daar zouden we 3 nachten verblijven. Prima hotel in een dorp met veel Duitse vakhuizen. Tegenover het hotel een typisch huis met veel geraniumbakken houten balkons etc.
Op de kamer pakte in mijn rugzak uit en legde alles vast klaar voor de 1e wandelmars. Ik deelde een kamer met een medewandelaar die nog niet veel IML wandelingen gelopen had. Wel aardige vent van begin 40 dacht ik. heerlijk gedouchd.

Zaterdag 2 juni.
Ik liep beide dagen 30km. Vroeg op. ik dacht 5u45 . 6u ontbijt en 6u30 naar de bus. , Het hotel lag ruim 25km van Belp. Daar was een conferentie en alle hotels zaten daar vol zei Huib. Nou zo zie je ook eens wat zonder te lopen!
Start 8u. Ik liep al 5 voor zeven weg achter de eerste 4 wandelaars. Heerlijk rustig. Maar er was een pijl verzet en daardoor liepen we verkeerd. En dus 3 km omgelopen. Geeft niet. Het was stralend weer, De zon stond al vroeg hoog en het zou 25-28graden worden. Geen wolken.
De wandeling liep rond een aantal flinke bergen. Door kleine dorpjes met rustpunten. Daar kon je ook iets te drinken en te eten kopen. 98% van de wandeling ging door akkers graslanden ,hele kleine dorpjes etc. Af een toe een watertrog met drinkbaar water. Daar vulde ik mijn veldfles bij. Ik zweette me een ongeluk. Maar wat een prachtige natuur. In de verte zagen we de bergen met sneeuw.
We moesten ook een paar flinke klimmen maken, Jonge jonge . Het zweet drupte van mijn rug op de grond. Wat was ik blij met mijn drinken en eten wat ik had mee genomen. Ik heb genoten hier.
Ik vermaakte me nog wel op het terrein van de finish. En veel bij drinken. Ik dronk veel en plaste weinig. Effe opletten dus. In de supermarkt haalde ik nog wat te eten en drinken voor op de kamer en de volgende dag onderweg.
De bus ging rond 17u weer terug naar het hotel Dus dat was weer ong 25 km terugrijden.
Heerlijk die douche op de kamer. En s,avonds aten we in het hotel. op een groot balkon. Zwitserland is mooi maar ook duur!


Zondag 3 juni
Na een uitgebreid ontbijt gingen we weer vroeg naar de start. met de bus weer de 25km naar de start.
Weer een vroege start om 8u. Ook vandaag zat er weer een flinke klim in de tocht.
De wandeling voerde ons via het platteland en kleine dorpjes naar Bern. Door de hoofdstraat met al zijn standbeelden en waterbronnen. Mooie straat. En ja naar de berenkuil. Dat lag halverwege de route. leuk om te zien dat de beren niet alleen een berenkuil hadden maar ook een groot gebied op de heuvel. Dat was afgezet met stroomdraden en hekken. Maar ze konden tot bij de rivier komen. .
Na een verplichte rust van mezelf bij de berenkuil vervolgde ik mijn wandeling. Km langs de rivier door het groen. Vaak onder de bomen door. Effe lekker hoor die schaduw! Soms had ik het idee,, loop ik wel goed,,? Ik zag geen wandelaars meer. Maar ja hoor ik was op de goede weg. Verder maar weer op weg naar de finish. Tussen de landerijen en akkers door naar de finish. Het was weer warmer geweest vandaag . En ik heb dat gemerkt.
Bij de finish stempelde ik mijn iml boek en wandelboekje. mijn 4e keer in Bern in 20j.
De bus ging weer om 17u terug naar het hotel.Daar hebben we savonds weer heerlijk op het balkon gezeten.
Voor het naar bed gaan de rugzak weer grotendeels gepakt wat ik niet meer nodig had.

Mandag 4 juni.
ja ook nu weer vroeg op en ik dacht 7u de bus wer in en vertrek naar Nl. De chauffeur ging in een ruk naar Nl. 2 x een stop In Limburg kwam er een ander chauffeur. We hadden geen files. In Den bosch Oost nam ik de trein naar den bos . Daar overstappen en in Den Haag de gtram. Dat ging zo snel Ik hoefde nergens langer als 2 minuten te wachten. Ik was rond 19u thuis. Uitpakken en verders niets meer doen. Heetrlijk/. Zo dat was het!


Hallo Evrybody
I walk the 2 day march in Switserland. Around Bern.
This was my 2e trip . Short after the walk with Ingrid last week.
With the bus via France. <1 night>
We walked a local mach of 13km on friday in Mulhouse
Nice and relaxt.
On saturday and sunday there was 30km to walk. 25-28degrees and sun!! My kind of weather. On both days there was a strengious climb!
It was a very warm weekend.
On sunday we alked into Bern to see the bears, Aftre that the walk continude alngside the river. Nice!
On friday morning it was a early rise end shine . The bus left at 7 for the trip back to Holland. I was back home at 19hrs . It was a great weekend
bye all.


2 tagemarsch in Ben Belp.
Mit den bus on Donnerstag ach Mulhouse in france fur 1 nact. On freitag lauften wirt ein 13km ivv marsch. Nach diese marsch weiter nach Belp.
Da hatten wir ein sehr warmes wochenende. Zejr viek sonne und ausgezeichneten temperaturen.
Die wanderung war schon. Viel gelaufen rund bergen.Durch kleine dorfenetc Viel grasland und akkers.
Sontag kamen wir durch Bertn und sahen auch die Bern
Viel km unter die baume neben ein rivier war schon kuhl.
\Montag war es wieder fruh auf. Mit den bus zuruck nach Holland. Ich war um 19u wieder zuhause.
GruBe allen!

  • 15 Juni 2018 - 20:33

    Moos:

    Leuk! Echt genoten dus!! :-)

  • 16 Juni 2018 - 19:50

    Annemieke:

    Heerlijk om weer een reisverslag van je te lezen.genieten hiervan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bern

2daagse 2 daywalk 2 tagemarsch Bern

Hallo Allemaal.
Toen was ik weer op pad. Kort na de wandeling met Ingrid ben ik al weer weg geweest. Nu de 2 daagse van Zwitserland


Donderdag 31 Mei
Met de bus al vroeg op pad vanuit Utrecht Overvecht. Vertrek daar om 8u Het was dus een vroegertje. Daarna nog mensen ophalen in Den Bosch Oost en in Maastricht. Het was redelijk koel weer. Maar toch? Het zou wel mooi weer worden in het weekend. Maar nu was het niet zo mooi. Vlak voor we bij ons hotel in Frankrijk waren kregen we nog een gigantiesche onweersbui over ons heen. De ruitenwissers konden het nauwelijks aan. ENORM! We liepen s,avonds naar een pizzarestaurant vlakbij waar we een maaltijd kochten.
Moe van het reizen ging ik op tijd naar bed, Het was een lange dag.


vrijdag 1 Juni
We overnachten in een hotel in Frankrijk.
Na het ontbijt gingen we op weg naar de ivv mars.
Daar liepen we een wandeling van 13 km. Het is een gebied waar heel veel Duitse dorpjes zijn. Heel veel namen van die dorpjes eindigen op HEIM . Nou als dat geen Duits is. Maar het was het gebied wat vroeger Duits was. Het eerste gebied wat bezet werd in Frankrijk door de Duitsers . De Elzas. Mooi gebied. Het cafeetje waar we ons moesten melden kon de groep van 29 wandelaars effe niet aan.
Redelijk mooie wandeling. We liepen ook km,s langs een kanaal en door de stad. De wandeling was met het redelijke weer prima te doen. Een groot deel ging door de stad. Eigenlijk iets te veel. Maar toch de moeite waard zo tussen door ha ha .
Na de wandeling liepen we weer naar het cafeetje wat door aziaten werd gerund. Frans waren ze net een beetje meester. We dronken er wat en gingen al snel weer op pad met de bus.
Al snel gingen we de grens over naar Zwitserland. Er was genoeg onderweg te zien. mooi landschap. heerlijk zo rond kijken.
Toen we in bern Belp aankwamen ging Huib eerst de startkaarten ophalen .Ook moesten enkele mensen nog wat laten aanpassen op de startkaart.
De start was een opgebouwd tentenkamp zoals je ze overal tegenkomt.
Eet en drinktent voor de versnaperingen . En een tent voor de administratie. En al die tenten stonden op een parkeerterrein voor een soort landhuis.
Na deze plichtplegingen reden we door naar Stettle. Daar zouden we 3 nachten verblijven. Prima hotel in een dorp met veel Duitse vakhuizen. Tegenover het hotel een typisch huis met veel geraniumbakken houten balkons etc.
Op de kamer pakte in mijn rugzak uit en legde alles vast klaar voor de 1e wandelmars. Ik deelde een kamer met een medewandelaar die nog niet veel IML wandelingen gelopen had. Wel aardige vent van begin 40 dacht ik. heerlijk gedouchd.

Zaterdag 2 juni.
Ik liep beide dagen 30km. Vroeg op. ik dacht 5u45 . 6u ontbijt en 6u30 naar de bus. , Het hotel lag ruim 25km van Belp. Daar was een conferentie en alle hotels zaten daar vol zei Huib. Nou zo zie je ook eens wat zonder te lopen!
Start 8u. Ik liep al 5 voor zeven weg achter de eerste 4 wandelaars. Heerlijk rustig. Maar er was een pijl verzet en daardoor liepen we verkeerd. En dus 3 km omgelopen. Geeft niet. Het was stralend weer, De zon stond al vroeg hoog en het zou 25-28graden worden. Geen wolken.
De wandeling liep rond een aantal flinke bergen. Door kleine dorpjes met rustpunten. Daar kon je ook iets te drinken en te eten kopen. 98% van de wandeling ging door akkers graslanden ,hele kleine dorpjes etc. Af een toe een watertrog met drinkbaar water. Daar vulde ik mijn veldfles bij. Ik zweette me een ongeluk. Maar wat een prachtige natuur. In de verte zagen we de bergen met sneeuw.
We moesten ook een paar flinke klimmen maken, Jonge jonge . Het zweet drupte van mijn rug op de grond. Wat was ik blij met mijn drinken en eten wat ik had mee genomen. Ik heb genoten hier.
Ik vermaakte me nog wel op het terrein van de finish. En veel bij drinken. Ik dronk veel en plaste weinig. Effe opletten dus. In de supermarkt haalde ik nog wat te eten en drinken voor op de kamer en de volgende dag onderweg.
De bus ging rond 17u weer terug naar het hotel Dus dat was weer ong 25 km terugrijden.
Heerlijk die douche op de kamer. En s,avonds aten we in het hotel. op een groot balkon. Zwitserland is mooi maar ook duur!


Zondag 3 juni
Na een uitgebreid ontbijt gingen we weer vroeg naar de start. met de bus weer de 25km naar de start.
Weer een vroege start om 8u. Ook vandaag zat er weer een flinke klim in de tocht.
De wandeling voerde ons via het platteland en kleine dorpjes naar Bern. Door de hoofdstraat met al zijn standbeelden en waterbronnen. Mooie straat. En ja naar de berenkuil. Dat lag halverwege de route. leuk om te zien dat de beren niet alleen een berenkuil hadden maar ook een groot gebied op de heuvel. Dat was afgezet met stroomdraden en hekken. Maar ze konden tot bij de rivier komen. .
Na een verplichte rust van mezelf bij de berenkuil vervolgde ik mijn wandeling. Km langs de rivier door het groen. Vaak onder de bomen door. Effe lekker hoor die schaduw! Soms had ik het idee,, loop ik wel goed,,? Ik zag geen wandelaars meer. Maar ja hoor ik was op de goede weg. Verder maar weer op weg naar de finish. Tussen de landerijen en akkers door naar de finish. Het was weer warmer geweest vandaag . En ik heb dat gemerkt.
Bij de finish stempelde ik mijn iml boek en wandelboekje. mijn 4e keer in Bern in 20j.
De bus ging weer om 17u terug naar het hotel.Daar hebben we savonds weer heerlijk op het balkon gezeten.
Voor het naar bed gaan de rugzak weer grotendeels gepakt wat ik niet meer nodig had.

Mandag 4 juni.
ja ook nu weer vroeg op en ik dacht 7u de bus wer in en vertrek naar Nl. De chauffeur ging in een ruk naar Nl. 2 x een stop In Limburg kwam er een ander chauffeur. We hadden geen files. In Den bosch Oost nam ik de trein naar den bos . Daar overstappen en in Den Haag de gtram. Dat ging zo snel Ik hoefde nergens langer als 2 minuten te wachten. Ik was rond 19u thuis. Uitpakken en verders niets meer doen. Heetrlijk/. Zo dat was het!


Hallo Evrybody
I walk the 2 day march in Switserland. Around Bern.
This was my 2e trip . Short after the walk with Ingrid last week.
With the bus via France. <1 night>
We walked a local mach of 13km on friday in Mulhouse
Nice and relaxt.
On saturday and sunday there was 30km to walk. 25-28degrees and sun!! My kind of weather. On both days there was a strengious climb!
It was a very warm weekend.
On sunday we alked into Bern to see the bears, Aftre that the walk continude alngside the river. Nice!
On friday morning it was a early rise end shine . The bus left at 7 for the trip back to Holland. I was back home at 19hrs . It was a great weekend
bye all.


2 tagemarsch in Ben Belp.
Mit den bus on Donnerstag ach Mulhouse in france fur 1 nact. On freitag lauften wirt ein 13km ivv marsch. Nach diese marsch weiter nach Belp.
Da hatten wir ein sehr warmes wochenende. Zejr viek sonne und ausgezeichneten temperaturen.
Die wanderung war schon. Viel gelaufen rund bergen.Durch kleine dorfenetc Viel grasland und akkers.
Sontag kamen wir durch Bertn und sahen auch die Bern
Viel km unter die baume neben ein rivier war schon kuhl.
\Montag war es wieder fruh auf. Mit den bus zuruck nach Holland. Ich war um 19u wieder zuhause.
GruBe allen!

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2018

Bern Swiss, derschweiz , Zwitserland
Aad Hoeboer

.

Actief sinds 14 Aug. 2011
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 158600

Voorgaande reizen:

20 April 2023 - 25 April 2023

Zweden Boras 2daagse

30 September 2022 - 04 Oktober 2022

Fulda 2022 2 daagse

14 September 2022 - 20 September 2022

SEEFELD 2022 OOSTENRIJK

14 September 2022 - 20 September 2022

Seefeld Leutash 2022 106e iml

23 Juni 2022 - 28 Juni 2022

Mijn 9e tweedaagse in Viborg Denemarken.

24 Mei 2022 - 31 Mei 2022

2022 Chantonnay Frankrijk 3X Wandelvakantie

12 Mei 2022 - 17 Mei 2022

2022 Wellingborough England 5e x

23 Maart 2022 - 23 Maart 2022

Eindelijk weer er op uit!

25 Februari 2020 - 03 Maart 2020

Fuengirola/Malaga Spanje

09 September 2019 - 16 September 2019

Berlijn Dresden Potsdam en Leipzig

24 Juli 2019 - 26 Juli 2019

Baltische staten .verslag 2. lITOUWEN.

24 Juni 2019 - 26 Juli 2019

vervolg Baltische staten Vilnius 2019

12 Juli 2019 - 12 Juli 2019

Vervolg reis Baltische staten Letland 2019

22 Juni 2019 - 01 Juli 2019

stedentrip Baltische Staten. Juni/Juli 2019

03 Mei 2019 - 06 Mei 2019

50e editie 2 daagse blankenberge belgie 2019

05 Januari 2019 - 07 Januari 2019

newcastle weekend met Joyce H.

05 Oktober 2018 - 09 Oktober 2018

Fulda Duitsland

11 September 2018 - 18 September 2018

seefeld 3daagse Oostenrijk

11 September 2018 - 17 September 2018

seefeld deel 2 3daagse Oostenrijk

22 Augustus 2018 - 27 Augustus 2018

Noorwegen Verdal wandelreis 2018

22 Juli 2018 - 27 Juli 2018

Sagamarschen verdal Noorwegen

15 Juli 2018 - 21 Juli 2018

4daagse nijmegen. De laatste 2018

15 Juli 2018 - 21 Juli 2018

laatste 4 daagse 2018

31 Mei 2018 - 05 Juni 2018

2daagse 2 daywalk 2 tagemarsch Bern

21 Maart 2018 - 21 Maart 2018

Edinburg met Joyce Hotz

06 Januari 2018 - 06 Januari 2018

hoofd leegmaken Winter etc

19 Oktober 2017 - 25 Oktober 2017

bezoek vrienden in duitsland 1

18 Oktober 2017 - 22 Oktober 2017

50e verjaardag in Stelle bij Hamburg

14 September 2017 - 16 Oktober 2017

wandelen kustpad met ingrid

16 Juli 2017 - 22 Juli 2017

nijmegen 2017

09 Juni 2017 - 12 Juni 2017

2 daagse in Diekirch Luxemburg

18 Mei 2017 - 23 Mei 2017

konfirmation in Stelle Duitsland

10 Mei 2017 - 15 Mei 2017

wellingborough England

05 Oktober 2015 - 09 Oktober 2015

Midweekje Barcelona.

10 Maart 2015 - 31 Mei 2015

australie 2015

07 November 2014 - 16 November 2014

Portugal 2014. 10 dagen rond Faro en Olhao

29 Augustus 2011 - 03 December 2011

Onze reis naar Australie en Samoa

Landen bezocht: