seefeld deel 2 3daagse Oostenrijk - Reisverslag uit Seefeld in Tirol, Oostenrijk van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu seefeld deel 2 3daagse Oostenrijk - Reisverslag uit Seefeld in Tirol, Oostenrijk van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu

seefeld deel 2 3daagse Oostenrijk

Door: aad

Blijf op de hoogte en volg Aad Hoeboer

03 Oktober 2018 | Oostenrijk, Seefeld in Tirol

14 September
Na een niet te vroege wekker ging ik naar het ontbijt.
Ik ben gek op roerei en spek. Dus dat had ik met toast en yoghurt met musslie en vruchten.
De vroege wandelaars voor de grootste afstand waren al door de chauffeur weggebracht. Zij liepen de 42km.
Na ontbijt ging de bus dus voor de 2e keer naar de start. Ong 15minuten rijden.Ook werden de wandelaars uit het andere hotel opgehaald.

De start was in een sporthal vlakbij het zwembad in Seefeld.
Al snel ging de route langs het water. De eerste paar km werd aangegeven op elke km. Ik dacht dat is handig of deprimerend. Maar dat hield na 3 km op De route was goed aangegeven De eerste km waren ook vlak. De eerste dag startte ook met mist beetje regen. Daardoor waren de bergen niet zo goed te zien. Wel de onderkant van de bergen . Maar niet de toppen. Het was ook fris!
Ik liep langs typische Oostenrijkse huizen met de bloembakken Boerenhoven. Over weilanden etc, De toppen van de bergen waren in mist gehuld. Het weer was grijs en grauw maar bleef droog.
In de verte over de weilanden dacht ik in de vroegte een vreemd dier te zien Heel in de verte . Ik schatte het in als een grote herdershond . Maar dat was het niet. Green idee wat het was.
Ik had geen wandelaars voor of achter me. Heerlijk rustig Al snel liep ik op het pad van de 20km. De kleinere afstand was al afgeslagen.
Plots gingen we omhoog De weg heette Mental - power - weg. Nou zeg toepasselijk.Wat een klim was dat. Steil en echt zo een spaghettieweg!! Ik was zeiknat van het zweten
Ook liep ik nog langs een grote vijver met enorme grote goudvissen Dat bleek een prive kwekerij te zijn.

Wat is Oostenrijk mooi. Bloemen ...... Overal hingen ze aan de huizen . Aan de ramen en boven de deuren. Op balkons. Overal hoorde ik ook het geklingel van de koeien. Ik zag ze niet allemaal. Ze liepen in de bossen. Onzichtbaar.
Op een gegeven moment ging ik klimmen. Over een niet verhard pad. Maar met stenen. kiezel. klein groot etc. Jeetje. Dat liep niet echt lekker.
Maar zweten deed ik wel. De eerste dag liep ik tot ruim 1350 meter hoog .
Over kleine kiezelpaden en grote kiezelpaden. Holle voetpaden en bolle paden. Grasweiden en verharde autwegen.
De tocht ging een aantal keren omhoog. En dus omlaag ook , Dan lieop ik vooraan in mijn schoenen. Hetr laagste punt wa ong 1km boven zeeniveau. Als je denkt dat is niet veel klimmen? Nu ... dat hangt van het stijgingspercentage af en Op wat voor wegen je wandelt
Tijdens de tocht kwam de 30 en 40 en kleine afstand er ook weer bij.
Het was wel grappig. Overal kwam ik plaatsnamen tegen en raststatten die de naam van Moos in zich hadden. Een dorpje heettte zelfs Moos.
Natuurlijk stuurde ik dat naar Monieka. Grappig. Hochmoos Hammermoos Moosalm etc
Nooit geweten dat een weide in de bergen hier een alm heet. Alle lof voor ...... heb ik nu pas door die reclame ha ha !Af en toe had ik aardige panorama,s Maar het aantal viel me een beetje tegen.
Tegen het eind van de dag hadden we nog een speldenprikkie van een slecht voetpad steil omhoog. Enorme stenen etc. Maar dat viel weer mee. Dat was niet te lang gelukkig Ik liep de laatste km over de prachtige almen heen met het geklingel van de koeien in mijn oren.
Het afdalen was af en toe best wat steil Liep wel lekker en niet lekker.
Echt frisgroene weiden Kort gegeten graag door de Milka koeien. Of is dat in Zwitserland?
Overal waren de bergen weer zichtbaar. De mist was weg en de zon kwam er voorzichtig uit.
Ik liep door het laatste dorpje Kirchdorf . Met een klein kerkje. Daar ben ik nog effe binnen geweest. Wat foto,s gemaakt en doorgelopen naar de finish in Seefeld.
De sporthal was nog niet vol. Leuk om al die bezweette wandelaars te zien binnen komen.
De bus reed ons tegen het eind van de middag weer naar ons hotel. Na een douche is het heerlijk uitrusten. Ook ben ik effe naar de spar geweest
S,avonds weer een prima diner!
Ik hing effe aan de bar voor een bakkie.
Toen was het weer de tas pakken voor de volgende dag. Want ik doe alles op tijd en dan ben ik klaar voor de volgende dag.
1 Wandelaar was niet lekker en heeft vandaag niet gelopen.
Zo dat was de eerste geslaagde wandeldag. Ik was hier na vele jaren voor de 2e keer. Ik herkende niets van het [arcours. Alles was dus nieuw. En ik moet eerlijk zeggen . Prachtig is het wel hier hoor.
Morgen weer een nieuwe dag. Ik heb het prima naar mijn zin hier!

15september
ontbijt en bus hetzelfde als gisteren. Dus ik ga direkt verder over de wandeltocht van vandaag
Vandaag liep ik door het gebied van almen met de naam Wildmoos Hochmoos Mösern.
We liepen al snel omhoog. Onder de skiliften door. Ook vandaag was een prachtige dag. De zon scheen . Droog en prachtige panorama,s en dorpjes, De tocht liep door bossen. Over Almen en was groen.
Bij een bakkertje maakt ik een pauze. Ik had elke dag iets te eten en te drinken bij me voor noodgevallen.
Seefeld is enorm afhankelijk van de wintersport.
Wij waren hier in een soort tussenseizoen. Geen zomer en geen winter. Er lag nog niets van sneeuw. En de mensen zijn net begonnen met de opbouw voor de winter. De bergen hebben geen sneeuw Maar het lijkt wel of er sneeuwe ligt. Dat zijn echter de stenen die zich verzamelen als ze naar beneden rollen.
Onderweg waren er natuurlijk de controlepunten. Overal kon je gratis iets te drinken krijgen Thee of lauwe verdunde wijn. dacht ik . gratis muslierepen. Koffie. Doordat je veel buiten de stad liep is het logisch dat er weinig gelopen wordt langs cafe,s restaurants etc Dat is allemaal in Seefeld. het stikt er vab de Vakantiehuizen/appartementen die je kunt huren. Zimmer frei etc. Ik denk dat 90procent van Seefeld van de wintersport afhankelijk is. En daar zijn geld mee verdient.
Terug naar de wandeltocht.
De zon scheen uitbundig De bergtoppen waren goed te zien. De temperatuur was okay. De bergen leken groen Panorama,s prima.
We liepen nog langs een lama fokkerij. Regelmatig klimmen en dalen . We liepen iets meer door de bossen dan gister. Maar het was een prima dag. ik vermaakte me nog wat in de sporhal. De bus ging plots iets eerder terug naar het hotel. Heerlijk . Kon ik effe in bad liggen. Het was weer een geslaagde dag.
Helaas kwam een wandelaar te vallen en brak haar been. Ze moest naar het ziekenhuis voor foto,s Dat duurde helaas lang voor haar Want hier is alles niet zo goed georganiseerd en dichtbij huis als in Nl. Huib had het er maar druk mee.
Ze kreeg gips en kon direkt weer terug naar het hotel.
het was een MOOIE breuk werd er gezegd.
Zo dat was de 2e dag hier. en mijn 2e verslag. Mijn derde is mijn laatste. Tot dan.




  • 03 Oktober 2018 - 19:12

    Joke Van Der Voort. Hoeboer:

    Hoi Aad leuk om je verslag te lezen. Mooie natuur heb je gezien en genoten van het wandelen. Maar ja....Wat was het nu voor dier dat je zag????
    Ik ga verder naar de volgende dag

  • 04 Oktober 2018 - 05:01

    Moos:

    Wat leuk geschreven! Ik waan mezelf bijna tussen de 'hochmoosen' :-)

  • 16 Oktober 2018 - 09:01

    Petra Minderhout:

    Beste Aad,

    Mijn moeder vond het altijd leuk je reisverhalen te lezen. Helaas is zij vorige week overleden. Wil je haar om die reden van de mailinglijst afhalen?

    Dank en groet,
    Petra Minderhout

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Seefeld in Tirol

seefeld 3daagse Oostenrijk

Hallo Allemaal.
Ja ik ben weer op pad en aan de wandel. Dit keer op weg naar Seefeld in het Leutash gebied
Op 11 september moest ik Al vroeg op weg naar Utrecht Overvecht om op tijd de bus te hebben 8u vertrek.
H. Bavelaar had deze trip georganiseerd. Zoals gewoonlijk weer uitstekend.
Ik was op tijd Bij de vertrekplaats. Het viel me op dat er bijna alleen maar ,,witte koppen,, waren. Ja ja de wandelaar wordt ouder.
De bus reed door tot diep in Duitsland. Onder meer reed de bus langs Fussen. Vlakbij ligt het beroemde kasteel Neuschswangstein.Daar ligt nog een stuk oorlogsgeschiedenis van mijn vader.
We overnachten daar vlak bij de grens met Oostenrijk.
Ik deelde de kamer met de jongste wandelaar van de bus dacht ik. Ik kende hem al jaren van allerlei tochten. Als je denkt dat ik in veel landen gelopen heb nou hij ook, Indonesie Taiwan Korea etc.
We overnachten daar voor 1 nacht. Hotel Weissach Am Neuenbuhl
Savonds ging bijna iedereen naar het enige restaurant in de buurt.

12 September
Hadden we smorgens een wandeling rond de 13km die Huib gevonden had op internet. Een prachtige tocht. Heuvelig en overal bossen en die typische vakwerkhuizen die Duitsland zo veel heeft.
N a de wandeling gingenb we weer in de bus verder, We hadden nog enkele hondereden km,s te doen.
De route ging een flink stuk de touristische weg. De chauffeur omzeilde de file,s en we hadden een prachtig uitzicht Tussen de bergen ging het Door tunnels etc.De chauffeur had flink werk met het door de bochten loodsen.
Onderweg hadden we o.a. een stop bijRasthaus zugspitsblick. De naam zegt genoeg Een prachtig uitzicht op de bergen rond ons en een meer beneden ons. Vraag naar de foto,s als je het wil zien. Dan stuur ik je ze.
We vervolgden onze reis naar het hotel in Seefeld.
Daar konden we inchecken. De hoteleigenaar stond ons al buiten op te wachten.
Al de wandelaars werden ondergebracht in 2 hotels. Het 2e hotel stond om de hoek.\Een prachtig hotel met uitzicht op...... bergen jawel.
Ik had weer de zelfde kamer genoot. Nou kamer/ Dit was een appartementje met keuken grote badkamer zitgedeelte etc. En een balkon met typische Oostenrijkse bloemenbakken. Overal nog flink de geraniums in bloei.
Het weer was enorm zonnig. Wat hadden wij een geluk al tot nu toe.
Op de hoek van de straat was een spar. Daar kon ik eventueel nog spullen kopen voor onderweg. Dat deed ik ook. We hadden toch een koelkast dus ik kon alles koel leggen wat ik daar haalde.Niet veel hoor. Maar genoeg om de dag me door te komen. Wat fris chocola en iets zouts.
De dag was voorbij en savonds aten we in het restaurant van het hotel. Aan de bar haalde ik mijn dagelijkse koffie.
Wat kunnen die daar koken zeg. Fantastisch. Een enorm saladebuffet en een prima 3 gangen diner. Soep, eten en dessert, Drank natuurlijk voor eigen rekening. Ik betaalde elke avond de rekening. Dat vond ik makkelijk.
Ha ha En ik ontdekte dat het geen 2daagse was maar een 3 daagse!
Ik wist het maar was dat volledig vergeten.

13 September
We gingen vandaag een dag naar Innsbruck toe.
Na het overvloedige ontbijt met alles er op en er aan stapten we in de bus. Iedereen was vol lof over het eten en het hotel. Prima gevonden van Huib.
Iedereen was vrij om te doen en laten wat je wilde . In Innsbruck. Nou iedereen ging zijn eigen gang. Ik ging alleen op pad. Heerlijk rustig.
Toen we in Innsbruck aankwamen ging ik eerst een bakkie koffie drinken. Daarna naar de touristinfo. Helaas hadden ze geen stadswandeling. Nou dan maar het toeristenboekje kopen van de stad. Daar stond ook een heleboel in.
Nou was ik vele jaren terug al eens in Innsbruck geweest. Ik was wel weer een boel vergeten. Maar goed...... op pad dus.
Ik begon op het grote plein met het gouden dak. Dat herkende ik wel.
Ik liep langs een hardrockcafe waar ik een klein t shirtje kocht. Overal kwam ik steeds medewandelaars tegen.
Ik bezocht de Hofkirche met de sarcofaag van Max de eerste. Deze keizer heeft veel voor Oostenrijk gedaan in de vorm van kunst etc
Rond zijn mausoleum staan veel beelden van allerlei bekenden uit de geschiedenis van Oostenrijk toen dit een monarchie was. Ik interesseer me altyd voor die monarchieen en spendeerde daar veel tijd. Pracht en praal genoeg te zien!
Ik beklom de stadstoren En genoot van het uitzicht op de stad. Ik keek rond en de stad was van alle kanten goed te zien. Effe klimmen hoor die paar honderd treden.!!
Ik liep door de oude stad prachtig al die gebouwen. Ook Innsbruck is modern hoor maar ik houd van dat zandsteen waar ze mee bouwen.
Veel gebouwen hebben versieringen rond de ramen Mooi. Ook al zijn sommige ornamenten fake. Ze zijn geschilderd.
De balkonnetjes . De fris geverfde huizen in kleuren. Versieringen ornamenten. De pallisades waar de winkels onder liggen. Mooi te zien.
Het centrum van Innsbruck is het grote plein met het gouden dak en de standbeelden. De terrasjes etc. Ik genoot van de koffie en een broodje. Overal in Innsbruck zijn de bergen te zien die rond de stad liggen. Nog steeds was het zonovergoten.
Als laatste ging ik naar de Dom . In Barok gebouwd. Prachtig de plafondschilderingen De preekstoel was overdadig mooi. Ik keek mijn ogen uit!
Maar ja Aan elke dag komt een eind. Ook aan de onze. Om 17u ging de bus weer terug nar het hotel.
Ik had weer het diner . Aan tafel met De Chauffeur en Huib en zijn vrouw Annemarie. We moesten elke dag aan dezelfde tafel zitten. Ons kamernr stond in een houder aan tafel en zo konden ze onze consumpties koppelen aan ons kamernr! Beetje moeilijk maar het leek te werken.
Na mijn bakkie aan de bar ging ik weer naar mijn kamer. Langzaam kwam het wandelen in zicht
Ik pakte mijn tas voor de tocht. Regenkleding wat te eten en drinken. Want in de bergen zal niet elke 3 km een raststatte zijn . Morgen de 1e van 3 dagen 20 of meer km.s lopen. Het was mijn 2e keer in Seefeld. Maar ik kon me van de 1e keer niets herinneren. Toch maar weer eens de papieren foto,s opzoeken ha ha . Zo Dat waren mijn eerste belevenissen. Later weer meer.

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2018

seefeld deel 2 3daagse Oostenrijk

03 Oktober 2018

Seefel in Leutash. Oostenrijk . 3-daagse
Aad Hoeboer

.

Actief sinds 14 Aug. 2011
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 158515

Voorgaande reizen:

20 April 2023 - 25 April 2023

Zweden Boras 2daagse

30 September 2022 - 04 Oktober 2022

Fulda 2022 2 daagse

14 September 2022 - 20 September 2022

SEEFELD 2022 OOSTENRIJK

14 September 2022 - 20 September 2022

Seefeld Leutash 2022 106e iml

23 Juni 2022 - 28 Juni 2022

Mijn 9e tweedaagse in Viborg Denemarken.

24 Mei 2022 - 31 Mei 2022

2022 Chantonnay Frankrijk 3X Wandelvakantie

12 Mei 2022 - 17 Mei 2022

2022 Wellingborough England 5e x

23 Maart 2022 - 23 Maart 2022

Eindelijk weer er op uit!

25 Februari 2020 - 03 Maart 2020

Fuengirola/Malaga Spanje

09 September 2019 - 16 September 2019

Berlijn Dresden Potsdam en Leipzig

24 Juli 2019 - 26 Juli 2019

Baltische staten .verslag 2. lITOUWEN.

24 Juni 2019 - 26 Juli 2019

vervolg Baltische staten Vilnius 2019

12 Juli 2019 - 12 Juli 2019

Vervolg reis Baltische staten Letland 2019

22 Juni 2019 - 01 Juli 2019

stedentrip Baltische Staten. Juni/Juli 2019

03 Mei 2019 - 06 Mei 2019

50e editie 2 daagse blankenberge belgie 2019

05 Januari 2019 - 07 Januari 2019

newcastle weekend met Joyce H.

05 Oktober 2018 - 09 Oktober 2018

Fulda Duitsland

11 September 2018 - 18 September 2018

seefeld 3daagse Oostenrijk

11 September 2018 - 17 September 2018

seefeld deel 2 3daagse Oostenrijk

22 Augustus 2018 - 27 Augustus 2018

Noorwegen Verdal wandelreis 2018

22 Juli 2018 - 27 Juli 2018

Sagamarschen verdal Noorwegen

15 Juli 2018 - 21 Juli 2018

4daagse nijmegen. De laatste 2018

15 Juli 2018 - 21 Juli 2018

laatste 4 daagse 2018

31 Mei 2018 - 05 Juni 2018

2daagse 2 daywalk 2 tagemarsch Bern

21 Maart 2018 - 21 Maart 2018

Edinburg met Joyce Hotz

06 Januari 2018 - 06 Januari 2018

hoofd leegmaken Winter etc

19 Oktober 2017 - 25 Oktober 2017

bezoek vrienden in duitsland 1

18 Oktober 2017 - 22 Oktober 2017

50e verjaardag in Stelle bij Hamburg

14 September 2017 - 16 Oktober 2017

wandelen kustpad met ingrid

16 Juli 2017 - 22 Juli 2017

nijmegen 2017

09 Juni 2017 - 12 Juni 2017

2 daagse in Diekirch Luxemburg

18 Mei 2017 - 23 Mei 2017

konfirmation in Stelle Duitsland

10 Mei 2017 - 15 Mei 2017

wellingborough England

05 Oktober 2015 - 09 Oktober 2015

Midweekje Barcelona.

10 Maart 2015 - 31 Mei 2015

australie 2015

07 November 2014 - 16 November 2014

Portugal 2014. 10 dagen rond Faro en Olhao

29 Augustus 2011 - 03 December 2011

Onze reis naar Australie en Samoa

Landen bezocht: