Fulda Duisland 9e keer - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu Fulda Duisland 9e keer - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu

Fulda Duisland 9e keer

Door: Aad

Blijf op de hoogte en volg Aad Hoeboer

05 Oktober 2018 | Duitsland, Fulda

Ditmaal een korte trip. Naar Fulda. Voor mij een bekende tocht. Het zou mijn 9e keer worden in ruim 20jaar worden dat ik daar loop.
Fulda is een redelijk grote stad. Met een prachtige dom. Een slot Wachthuis oude kazerne,s en een stadtpfarrkirche, Hl geist Hospital. etc, Er is veel te zien in de stad. In barokstijl.

5 Oktober.
Op 5 oktober was het weer een vroege start naar Fulda. De bus vertrok om 8u vanuit Utrecht Overvecht. De tocht ging voorspoedig. In Duitsland was het aan de andere kant van de weg constant file rijden. En er waren veel werkzaamheden van km,s lang.
We hadden weinig vertraging en kwamen snel in Fulda, We kregen de sleutels van onze kamers en ik ging de stad in. Prachtig al die Duitse vakwerkhuizen. Prachtig. Ik liep door het inmiddels voor mij bekende centrum met winkels etc
Lekker een terrasje pakken.
Ik had met John en Elleke afgesproken bij een pizzeria die we kenden om daar te gaan eten. We zaten eerst buiten in de zon op het terras. Maar toen de zon weg was werd het snel koud. Dus binnen eten.
Daarna terug naar ons hotel Ibis hotel. Ook daar had Huib al vaker geboekt. Dat hotel was in loopafstand van het centrum.

6 oktober.
Met onze bus gingen we naar de start. Dat was in een sporthal. Marjolein kent het nog wel. Ik heb haar een keer meegenomen naar Fulda. Ze weet nog hoe de spierpijn voelde!
Ik liet de kaart knippen en weg was ik.
Ik liep vrij vooraan en liep achter de eerste wandelaars aan.
Ha ha fout. Nooit blindelings achter je voorganger lopen. We liepen verkeerd en dus een stukje om. Nou niet erg. De zon scheen gelukkig En we liepen na enkele km,s weer op de goede route. We konden constant de wandelaars zien. We wisten dus dat we niet verkeerd liepen. De route was makkelijk. geen grote hoogte=verschillen. Ik liep tussen akkers door. In de verte kon ik een klooster zien.
Nou we liepen iets heuvelachtig. makkelijk dus. Maar het was wel fris.
Ook gingen we een stenen brug over die in het land stond. Hoe moet ik het zeggen............. De brug begon in het n=land en de eerste pijlers ook. Het leek wel laag water. Maar ik wist van andere jaren dat het altyd zo was Waarschijnlijk berekend op hoge waterstanden daar.
In Fulda was er ook een concours met paarden. Het was druk in de stad en omgeving.
De rustpunten waren bij een roeivereniging, een school etc Bekende punten. Mij viel opdat bomen in vergelijking met vorig jaar nog geen herfstkleuren hadden. Vorig jaar maakte ik veel foto,s daarvan . Nu was alles nog groen. Door het heuvelig karakter van de tocht waren er hier ook vergezichten. Mooi hoor. Maar niet zo prachtig als Seefeld. Maar zeker de moeite. De dag verliep spoedig. Overal waren de akkers leeg en gladgeploegd. Opgeruimd was het wel .
Ik kon met de eerste bus mee terug naar het hotel. S,avonds in een Duits Restaurant om de hoek bij het hotel gegeten. Heerlijk Schnitsel.

7 Oktober
Weer met de bus naar de start in de sporthal. Ik haalde mijn knip en ging op pad. Opletten dat ik niet verkeerd liep hoor!
Hier in Duitsland zijn alle winkels dicht op Zondag.
Ik had een flink lunchpakketje meegenomen uit Nl . Dus de laatste broodjes had ik bij me! Al snel ging het langzaam maar continu omhoog. Een prachtig uitzicht op de akkervelden en dorpjes was het gevolg. Ik hoorde de kerkklokken klingelen tussen de heuvels. Het had ook hier een hoog sound of music gehalte...... the hills are alive........ with Aad!
De route liep tussen boerderijen door, Bauernhof. Af en toe een hond.
Ik nam een rust bij een waterput bij de voordeur van een huis. Lekker mijn broodje opeten en wat drinken. Het weer was koud fris koel etc. Ik liep met mijn spijkerjasje aan. Nou dat is heel wat voor mij hoor.
Grappig ik nam mijn rust zonder te weten dat 50 meter verder om de hoek een rust gepland stond in een schoolgebouw. Maar de koffie was daar op.
De tocht was mooi . Veel akkers groen en verharde wegen. Parken met veelgroen. Heetlijk
Ik kwam nog bekende wandelaars tegen van meer dan 20j geleden in Brno Tsjechie Grappig.
Ook was er een rust bij een vliegveld voor zweefvlieguigen. Daar nam ik ook geen rust.
In de sporthal was het effe wachten op de slotceremonie. Een complete doedelzakband kwam binnen. nou nou.... Dat klonk wel in die hal!
Hier kregen enkele wandelaars een speciale oorkonde voor speciale wandelingen.
10 landen of alle Iml oprichtingslanden of 75 wandelingen in alle landen die er zijn.
Ik ben de 100 wandelingen inmiddels voorbij van minstens 2 dagen en minstens 20km per dag. Ik heb inmiddels in 16 landen van de iml gelopen. Inclusief Australie en Nieuw-ZeelandI.
Ik heb daar dus ruim aan voldaan. Ik liep vroeger altyd de grootste tocht 40 of 42km of 50km. Nu ben ik ouder geworden doe nu minder km,s Ik loop nu maximaal tot 30km. Als die afstand er is. De 40 en meer ga ik niet meer doen.
IML betekent international marching league. Zoek maar op.
s,Avonds aten we weer met zijn 3 in dat Duitse restaurant. Ik natuurlijk weer een andere schnitzel.

8 Oktober.
Ja een korte reis. Ik zei het al. We gingen al vroeg met de bus weer terug naar huis. Ook nu ging de tocht wer snel. Onderweg maakten we een flinke stop in Jammertyeil Daar was een tocht van ongeveer 12km gepland. Maar het was veel te mooi weer. Ik dronk een koffie en liep in het prachtige gebied . Op eigen houtje. Daarna bleef ik in de zon zitten.
Om 15u dacht ik ging de bus voor de laatste 2 u naar nl. Ik stapte weer in Arnhem uit en was redelijk op tijd thuios.
Dit was mijn laatste internationale wandeling dit jaar. Inclusief laatste keer in Nijmegen <35x> heb ik dit jaar in Noorwegen Oostenrijk Zwitserland en Duitsland gelopen. Alle landen behoren tot de Iml.
Volgend jaar staan er tochten op stapel in Belgie en in Spanje.
Ook de Caminito del rey ga ik doen. Weten wat dat is? Kijk op you tube naar caminito del Rey en schrik niet. Behoord tot de 5 gevaarlijkste tochten op de wereld. Ik hoor dat ze dat gaan restaureren.
Groet en bedankt voor het reageren. Dat vind ik echt heel leuk!
Nogmaal groet Aad

  • 29 Oktober 2018 - 14:28

    Joke:

    Leuk om weer te lezen Aad. Je loopt ook wat af

  • 29 Oktober 2018 - 15:07

    Jelleke:

    Ha Aad, terwijl ik je verslag lees hoor ik het je vertellen. En toch weer leuk, ondanks dat ik er deze reis gewoon bij was! Groetjes van ons en tot ziens op een volgende Huib-Tocht!

  • 29 Oktober 2018 - 18:59

    Sophie:

    Wel done Aad, you have done it again. Keep up the good work. Fie

  • 30 Oktober 2018 - 23:26

    Jose Siebers:

    Hoi Aad, vind ik ook een heel mooi verslag. Zie all die leuke dorpjes in gedachten zo voor me!

  • 02 November 2018 - 18:31

    Marjolein:

    Hoi!

    Leuk om te lezen weer en inderdaad, een leuke tocht!
    En die spierpijn jaaaaa!!! Mijn knie was echt finaal gestopt met wat hij moest doen, auwww!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Fulda

Fulda Duitsland

Ditmaal een korte trip. Naar Fulda. Voor mij een bekende tocht. Het zou mijn 9e keer worden in ruim 20jaar worden dat ik daar loop.
Fulda is een redelijk grote stad. Met een prachtige dom. Een slot Wachthuis oude kazerne,s en een stadtpfarrkirche, Hl geist Hospital. etc, Er is veel te zien in de stad. In barokstijl.

5 Oktober.
Op 5 oktober was het weer een vroege start naar Fulda. De bus vertrok om 8u vanuit Utrecht Overvecht. De tocht ging voorspoedig. In Duitsland was het aan de andere kant van de weg constant file rijden. En er waren veel werkzaamheden van km,s lang.
We hadden weinig vertraging en kwamen snel in Fulda, We kregen de sleutels van onze kamers en ik ging de stad in. Prachtig al die Duitse vakwerkhuizen. Prachtig. Ik liep door het inmiddels voor mij bekende centrum met winkels etc
Lekker een terrasje pakken.
Ik had met John en Elleke afgesproken bij een pizzeria die we kenden om daar te gaan eten. We zaten eerst buiten in de zon op het terras. Maar toen de zon weg was werd het snel koud. Dus binnen eten.
Daarna terug naar ons hotel Ibis hotel. Ook daar had Huib al vaker geboekt. Dat hotel was in loopafstand van het centrum.

6 oktober.
Met onze bus gingen we naar de start. Dat was in een sporthal. Marjolein kent het nog wel. Ik heb haar een keer meegenomen naar Fulda. Ze weet nog hoe de spierpijn voelde!
Ik liet de kaart knippen en weg was ik.
Ik liep vrij vooraan en liep achter de eerste wandelaars aan.
Ha ha fout. Nooit blindelings achter je voorganger lopen. We liepen verkeerd en dus een stukje om. Nou niet erg. De zon scheen gelukkig En we liepen na enkele km,s weer op de goede route. We konden constant de wandelaars zien. We wisten dus dat we niet verkeerd liepen. De route was makkelijk. geen grote hoogte=verschillen. Ik liep tussen akkers door. In de verte kon ik een klooster zien.
Nou we liepen iets heuvelachtig. makkelijk dus. Maar het was wel fris.
Ook gingen we een stenen brug over die in het land stond. Hoe moet ik het zeggen............. De brug begon in het n=land en de eerste pijlers ook. Het leek wel laag water. Maar ik wist van andere jaren dat het altyd zo was Waarschijnlijk berekend op hoge waterstanden daar.
In Fulda was er ook een concours met paarden. Het was druk in de stad en omgeving.
De rustpunten waren bij een roeivereniging, een school etc Bekende punten. Mij viel opdat bomen in vergelijking met vorig jaar nog geen herfstkleuren hadden. Vorig jaar maakte ik veel foto,s daarvan . Nu was alles nog groen. Door het heuvelig karakter van de tocht waren er hier ook vergezichten. Mooi hoor. Maar niet zo prachtig als Seefeld. Maar zeker de moeite. De dag verliep spoedig. Overal waren de akkers leeg en gladgeploegd. Opgeruimd was het wel .
Ik kon met de eerste bus mee terug naar het hotel. S,avonds in een Duits Restaurant om de hoek bij het hotel gegeten. Heerlijk Schnitsel.

7 Oktober
Weer met de bus naar de start in de sporthal. Ik haalde mijn knip en ging op pad. Opletten dat ik niet verkeerd liep hoor!
Hier in Duitsland zijn alle winkels dicht op Zondag.
Ik had een flink lunchpakketje meegenomen uit Nl . Dus de laatste broodjes had ik bij me! Al snel ging het langzaam maar continu omhoog. Een prachtig uitzicht op de akkervelden en dorpjes was het gevolg. Ik hoorde de kerkklokken klingelen tussen de heuvels. Het had ook hier een hoog sound of music gehalte...... the hills are alive........ with Aad!
De route liep tussen boerderijen door, Bauernhof. Af en toe een hond.
Ik nam een rust bij een waterput bij de voordeur van een huis. Lekker mijn broodje opeten en wat drinken. Het weer was koud fris koel etc. Ik liep met mijn spijkerjasje aan. Nou dat is heel wat voor mij hoor.
Grappig ik nam mijn rust zonder te weten dat 50 meter verder om de hoek een rust gepland stond in een schoolgebouw. Maar de koffie was daar op.
De tocht was mooi . Veel akkers groen en verharde wegen. Parken met veelgroen. Heetlijk
Ik kwam nog bekende wandelaars tegen van meer dan 20j geleden in Brno Tsjechie Grappig.
Ook was er een rust bij een vliegveld voor zweefvlieguigen. Daar nam ik ook geen rust.
In de sporthal was het effe wachten op de slotceremonie. Een complete doedelzakband kwam binnen. nou nou.... Dat klonk wel in die hal!
Hier kregen enkele wandelaars een speciale oorkonde voor speciale wandelingen.
10 landen of alle Iml oprichtingslanden of 75 wandelingen in alle landen die er zijn.
Ik ben de 100 wandelingen inmiddels voorbij van minstens 2 dagen en minstens 20km per dag. Ik heb inmiddels in 16 landen van de iml gelopen. Inclusief Australie en Nieuw-ZeelandI.
Ik heb daar dus ruim aan voldaan. Ik liep vroeger altyd de grootste tocht 40 of 42km of 50km. Nu ben ik ouder geworden doe nu minder km,s Ik loop nu maximaal tot 30km. Als die afstand er is. De 40 en meer ga ik niet meer doen.
IML betekent international marching league. Zoek maar op.
s,Avonds aten we weer met zijn 3 in dat Duitse restaurant. Ik natuurlijk weer een andere schnitzel.

8 Oktober.
Ja een korte reis. Ik zei het al. We gingen al vroeg met de bus weer terug naar huis. Ook nu ging de tocht wer snel. Onderweg maakten we een flinke stop in Jammertyeil Daar was een tocht van ongeveer 12km gepland. Maar het was veel te mooi weer. Ik dronk een koffie en liep in het prachtige gebied . Op eigen houtje. Daarna bleef ik in de zon zitten.
Om 15u dacht ik ging de bus voor de laatste 2 u naar nl. Ik stapte weer in Arnhem uit en was redelijk op tijd thuios.
Dit was mijn laatste internationale wandeling dit jaar. Inclusief laatste keer in Nijmegen <35x> heb ik dit jaar in Noorwegen Oostenrijk Zwitserland en Duitsland gelopen. Alle landen behoren tot de Iml.
Volgend jaar staan er tochten op stapel in Belgie en in Spanje.
Ook de Caminito del rey ga ik doen. Weten wat dat is? Kijk op you tube naar caminito del Rey en schrik niet. Behoord tot de 5 gevaarlijkste tochten op de wereld. Ik hoor dat ze dat gaan restaureren.
Groet en bedankt voor het reageren. Dat vind ik echt heel leuk!
Nogmaal groet Aad

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2018

Fulda Duisland 9e keer
Aad Hoeboer

.

Actief sinds 14 Aug. 2011
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 158558

Voorgaande reizen:

20 April 2023 - 25 April 2023

Zweden Boras 2daagse

30 September 2022 - 04 Oktober 2022

Fulda 2022 2 daagse

14 September 2022 - 20 September 2022

SEEFELD 2022 OOSTENRIJK

14 September 2022 - 20 September 2022

Seefeld Leutash 2022 106e iml

23 Juni 2022 - 28 Juni 2022

Mijn 9e tweedaagse in Viborg Denemarken.

24 Mei 2022 - 31 Mei 2022

2022 Chantonnay Frankrijk 3X Wandelvakantie

12 Mei 2022 - 17 Mei 2022

2022 Wellingborough England 5e x

23 Maart 2022 - 23 Maart 2022

Eindelijk weer er op uit!

25 Februari 2020 - 03 Maart 2020

Fuengirola/Malaga Spanje

09 September 2019 - 16 September 2019

Berlijn Dresden Potsdam en Leipzig

24 Juli 2019 - 26 Juli 2019

Baltische staten .verslag 2. lITOUWEN.

24 Juni 2019 - 26 Juli 2019

vervolg Baltische staten Vilnius 2019

12 Juli 2019 - 12 Juli 2019

Vervolg reis Baltische staten Letland 2019

22 Juni 2019 - 01 Juli 2019

stedentrip Baltische Staten. Juni/Juli 2019

03 Mei 2019 - 06 Mei 2019

50e editie 2 daagse blankenberge belgie 2019

05 Januari 2019 - 07 Januari 2019

newcastle weekend met Joyce H.

05 Oktober 2018 - 09 Oktober 2018

Fulda Duitsland

11 September 2018 - 18 September 2018

seefeld 3daagse Oostenrijk

11 September 2018 - 17 September 2018

seefeld deel 2 3daagse Oostenrijk

22 Augustus 2018 - 27 Augustus 2018

Noorwegen Verdal wandelreis 2018

22 Juli 2018 - 27 Juli 2018

Sagamarschen verdal Noorwegen

15 Juli 2018 - 21 Juli 2018

4daagse nijmegen. De laatste 2018

15 Juli 2018 - 21 Juli 2018

laatste 4 daagse 2018

31 Mei 2018 - 05 Juni 2018

2daagse 2 daywalk 2 tagemarsch Bern

21 Maart 2018 - 21 Maart 2018

Edinburg met Joyce Hotz

06 Januari 2018 - 06 Januari 2018

hoofd leegmaken Winter etc

19 Oktober 2017 - 25 Oktober 2017

bezoek vrienden in duitsland 1

18 Oktober 2017 - 22 Oktober 2017

50e verjaardag in Stelle bij Hamburg

14 September 2017 - 16 Oktober 2017

wandelen kustpad met ingrid

16 Juli 2017 - 22 Juli 2017

nijmegen 2017

09 Juni 2017 - 12 Juni 2017

2 daagse in Diekirch Luxemburg

18 Mei 2017 - 23 Mei 2017

konfirmation in Stelle Duitsland

10 Mei 2017 - 15 Mei 2017

wellingborough England

05 Oktober 2015 - 09 Oktober 2015

Midweekje Barcelona.

10 Maart 2015 - 31 Mei 2015

australie 2015

07 November 2014 - 16 November 2014

Portugal 2014. 10 dagen rond Faro en Olhao

29 Augustus 2011 - 03 December 2011

Onze reis naar Australie en Samoa

Landen bezocht: