Fulda Duisland 9e keer - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu Fulda Duisland 9e keer - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu

Fulda Duisland 9e keer

Door: Aad

Blijf op de hoogte en volg Aad Hoeboer

05 Oktober 2018 | Duitsland, Fulda

Ditmaal een korte trip. Naar Fulda. Voor mij een bekende tocht. Het zou mijn 9e keer worden in ruim 20jaar worden dat ik daar loop.
Fulda is een redelijk grote stad. Met een prachtige dom. Een slot Wachthuis oude kazerne,s en een stadtpfarrkirche, Hl geist Hospital. etc, Er is veel te zien in de stad. In barokstijl.

5 Oktober.
Op 5 oktober was het weer een vroege start naar Fulda. De bus vertrok om 8u vanuit Utrecht Overvecht. De tocht ging voorspoedig. In Duitsland was het aan de andere kant van de weg constant file rijden. En er waren veel werkzaamheden van km,s lang.
We hadden weinig vertraging en kwamen snel in Fulda, We kregen de sleutels van onze kamers en ik ging de stad in. Prachtig al die Duitse vakwerkhuizen. Prachtig. Ik liep door het inmiddels voor mij bekende centrum met winkels etc
Lekker een terrasje pakken.
Ik had met John en Elleke afgesproken bij een pizzeria die we kenden om daar te gaan eten. We zaten eerst buiten in de zon op het terras. Maar toen de zon weg was werd het snel koud. Dus binnen eten.
Daarna terug naar ons hotel Ibis hotel. Ook daar had Huib al vaker geboekt. Dat hotel was in loopafstand van het centrum.

6 oktober.
Met onze bus gingen we naar de start. Dat was in een sporthal. Marjolein kent het nog wel. Ik heb haar een keer meegenomen naar Fulda. Ze weet nog hoe de spierpijn voelde!
Ik liet de kaart knippen en weg was ik.
Ik liep vrij vooraan en liep achter de eerste wandelaars aan.
Ha ha fout. Nooit blindelings achter je voorganger lopen. We liepen verkeerd en dus een stukje om. Nou niet erg. De zon scheen gelukkig En we liepen na enkele km,s weer op de goede route. We konden constant de wandelaars zien. We wisten dus dat we niet verkeerd liepen. De route was makkelijk. geen grote hoogte=verschillen. Ik liep tussen akkers door. In de verte kon ik een klooster zien.
Nou we liepen iets heuvelachtig. makkelijk dus. Maar het was wel fris.
Ook gingen we een stenen brug over die in het land stond. Hoe moet ik het zeggen............. De brug begon in het n=land en de eerste pijlers ook. Het leek wel laag water. Maar ik wist van andere jaren dat het altyd zo was Waarschijnlijk berekend op hoge waterstanden daar.
In Fulda was er ook een concours met paarden. Het was druk in de stad en omgeving.
De rustpunten waren bij een roeivereniging, een school etc Bekende punten. Mij viel opdat bomen in vergelijking met vorig jaar nog geen herfstkleuren hadden. Vorig jaar maakte ik veel foto,s daarvan . Nu was alles nog groen. Door het heuvelig karakter van de tocht waren er hier ook vergezichten. Mooi hoor. Maar niet zo prachtig als Seefeld. Maar zeker de moeite. De dag verliep spoedig. Overal waren de akkers leeg en gladgeploegd. Opgeruimd was het wel .
Ik kon met de eerste bus mee terug naar het hotel. S,avonds in een Duits Restaurant om de hoek bij het hotel gegeten. Heerlijk Schnitsel.

7 Oktober
Weer met de bus naar de start in de sporthal. Ik haalde mijn knip en ging op pad. Opletten dat ik niet verkeerd liep hoor!
Hier in Duitsland zijn alle winkels dicht op Zondag.
Ik had een flink lunchpakketje meegenomen uit Nl . Dus de laatste broodjes had ik bij me! Al snel ging het langzaam maar continu omhoog. Een prachtig uitzicht op de akkervelden en dorpjes was het gevolg. Ik hoorde de kerkklokken klingelen tussen de heuvels. Het had ook hier een hoog sound of music gehalte...... the hills are alive........ with Aad!
De route liep tussen boerderijen door, Bauernhof. Af en toe een hond.
Ik nam een rust bij een waterput bij de voordeur van een huis. Lekker mijn broodje opeten en wat drinken. Het weer was koud fris koel etc. Ik liep met mijn spijkerjasje aan. Nou dat is heel wat voor mij hoor.
Grappig ik nam mijn rust zonder te weten dat 50 meter verder om de hoek een rust gepland stond in een schoolgebouw. Maar de koffie was daar op.
De tocht was mooi . Veel akkers groen en verharde wegen. Parken met veelgroen. Heetlijk
Ik kwam nog bekende wandelaars tegen van meer dan 20j geleden in Brno Tsjechie Grappig.
Ook was er een rust bij een vliegveld voor zweefvlieguigen. Daar nam ik ook geen rust.
In de sporthal was het effe wachten op de slotceremonie. Een complete doedelzakband kwam binnen. nou nou.... Dat klonk wel in die hal!
Hier kregen enkele wandelaars een speciale oorkonde voor speciale wandelingen.
10 landen of alle Iml oprichtingslanden of 75 wandelingen in alle landen die er zijn.
Ik ben de 100 wandelingen inmiddels voorbij van minstens 2 dagen en minstens 20km per dag. Ik heb inmiddels in 16 landen van de iml gelopen. Inclusief Australie en Nieuw-ZeelandI.
Ik heb daar dus ruim aan voldaan. Ik liep vroeger altyd de grootste tocht 40 of 42km of 50km. Nu ben ik ouder geworden doe nu minder km,s Ik loop nu maximaal tot 30km. Als die afstand er is. De 40 en meer ga ik niet meer doen.
IML betekent international marching league. Zoek maar op.
s,Avonds aten we weer met zijn 3 in dat Duitse restaurant. Ik natuurlijk weer een andere schnitzel.

8 Oktober.
Ja een korte reis. Ik zei het al. We gingen al vroeg met de bus weer terug naar huis. Ook nu ging de tocht wer snel. Onderweg maakten we een flinke stop in Jammertyeil Daar was een tocht van ongeveer 12km gepland. Maar het was veel te mooi weer. Ik dronk een koffie en liep in het prachtige gebied . Op eigen houtje. Daarna bleef ik in de zon zitten.
Om 15u dacht ik ging de bus voor de laatste 2 u naar nl. Ik stapte weer in Arnhem uit en was redelijk op tijd thuios.
Dit was mijn laatste internationale wandeling dit jaar. Inclusief laatste keer in Nijmegen <35x> heb ik dit jaar in Noorwegen Oostenrijk Zwitserland en Duitsland gelopen. Alle landen behoren tot de Iml.
Volgend jaar staan er tochten op stapel in Belgie en in Spanje.
Ook de Caminito del rey ga ik doen. Weten wat dat is? Kijk op you tube naar caminito del Rey en schrik niet. Behoord tot de 5 gevaarlijkste tochten op de wereld. Ik hoor dat ze dat gaan restaureren.
Groet en bedankt voor het reageren. Dat vind ik echt heel leuk!
Nogmaal groet Aad

• 29 Oktober 2018 - 14:28

Joke:

Leuk om weer te lezen Aad. Je loopt ook wat af

• 29 Oktober 2018 - 15:07

Jelleke:

Ha Aad, terwijl ik je verslag lees hoor ik het je vertellen. En toch weer leuk, ondanks dat ik er deze reis gewoon bij was! Groetjes van ons en tot ziens op een volgende Huib-Tocht!

• 29 Oktober 2018 - 18:59

Sophie:

Wel done Aad, you have done it again. Keep up the good work. Fie

• 30 Oktober 2018 - 23:26

Jose Siebers:

Hoi Aad, vind ik ook een heel mooi verslag. Zie all die leuke dorpjes in gedachten zo voor me!

• 02 November 2018 - 18:31

Marjolein:

Hoi!

Leuk om te lezen weer en inderdaad, een leuke tocht!
    En die spierpijn jaaaaa!!! Mijn knie was echt finaal gestopt met wat hij moest doen, auwww!

Verslag uit: Duitsland, Fulda

Fulda Duitsland

5 Oktober.
Lekker een terrasje pakken.

6 oktober.
Ik liet de kaart knippen en weg was ik.
Ik liep vrij vooraan en liep achter de eerste wandelaars aan.
Nou we liepen iets heuvelachtig. makkelijk dus. Maar het was wel fris.

7 Oktober
Hier in Duitsland zijn alle winkels dicht op Zondag.
De route liep tussen boerderijen door, Bauernhof. Af en toe een hond.
Hier kregen enkele wandelaars een speciale oorkonde voor speciale wandelingen.
IML betekent international marching league. Zoek maar op.

8 Oktober.
Volgend jaar staan er tochten op stapel in Belgie en in Spanje.
Groet en bedankt voor het reageren. Dat vind ik echt heel leuk!
Nogmaal groet Aad