nog 2 weken! - Reisverslag uit , van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu nog 2 weken! - Reisverslag uit , van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu

nog 2 weken!

Door: aadenjoyce

Blijf op de hoogte en volg Aad Hoeboer

15 Augustus 2011 | ,

In 14 days time we will be leaving (finally) for our long walkabout in Australia. The idea was born one day 2 years ago on a balcony on the Erasmusweg in The Hague over a cup of spilt curry soup.I won't bore you all with the details. We have this blog to keep you all informed of our adventures. And they start on the 29th of August. Please do us a huge favour and read it once in awhile and it would be grand if we got some feedback at times.
Some small details of interest:
I will be driving approx. 8.500 kms.
This is my job discription, and this is all I will be doing. Guess who will be doing the rest????????
Poeh poeh. Dat word werken voor mij!
Ik doe het koken. Wij komen slank of moddervet thuis na 3 maanden. Wij hebben de laatste weken elke dag aan deze reis gedacht.inkopen gedaan. En wat afspraken gemaakt.
Bij het shoppen in de supermarkt mag ik uit J,s trolley halen wat ik onnodig vind en andersom.
Dat was het vwb de afspraken.
Dus nu is het echt aftellen geblazen. En reken maar dat die laatste 2 weken nog lang duren!Aad

• 15 Augustus 2011 - 20:27

Peta:

Leuk!!! ben benieuwd naar al jullie verhalen... maar eerst nog een feestje!!

xx

• 15 Augustus 2011 - 21:00

Maurs:

Grite mites! Will deff keep up with your exciting travels. I'm NOT jealous at all :-) But as Peta said, let's not get ahead of ourselves - first we have a PARTYYYYYYYYYYYY! xxx

• 16 Augustus 2011 - 00:23

Annette:

I will drive you all around Darwin if you cook for me every day!!!!!!!!!!!!!!
    Go safely xoxo

• 16 Augustus 2011 - 08:13

Janny:

Ik heb me aangemeld op jullie site dus we gaan jullie volgen.
    Heel veel plezier en weer veilig thuis.

Kus Ton en Janny.

• 16 Augustus 2011 - 09:44

Marianne V.d. Lans:

Hoi Aad.
    Leuk dat het er nu van gaat komen. Ik wens jou en je reisgenote een hele fijne en spannende reis toe en een behouden terugkeer.Australië is wauw!!!

• 16 Augustus 2011 - 09:51

G'day mates

Nog even volhouden ,ik weet het, jullie gaan liever gisteren dan morgen weg, maar weet dan dat de 3 maanden dan ook eerder voorbij zijn.
    Joyce nog tandjes op elkaar met de vele dagen werken en Aad maak haar niet gek met je weinig dagen werken.
    Nog heel veel plezier met de voorbereidingen en met het feestje.

• 16 Augustus 2011 - 10:50

Marina:

Ik wil zoooooo graag mee!

• 16 Augustus 2011 - 15:33

T:

Aad misschien is het slim om een extra levensverzekering af te sluiten. Ik bedoel je laat Joyce wel 8500km rijden!
    tip van flip.

• 16 Augustus 2011 - 16:22

Aad Hoeboer :

Wij vinden nu al alle reacties erg leuk!
    T, wat dacht jij van het risico dat ik loop als Aad iedere avond kookt.Joyce

How wonderful to read the reactions to this travel blog, keep up the good work and let us hear a lot from all.

Ik kook prima! Ben aL 12 kg afgevallen.!!!!!!! AAD

• 17 Augustus 2011 - 09:26

Mum And Dad:

Great to know about your travel log and fun to read all the reactions.
    Looking forward to lots of stories and photos.
    TAKE CARE AND TRAVEL SAFELY

• 17 Augustus 2011 - 13:22

Jvanderstarre:

Leuk jullie reis op een dergelijke manier te gaan begeleiden. Wij hopen, dat het een eclatant succes mag worden en dat jullie behouden mogen terugkeren.
    Maar Aad,bovenal pas goed op Joyce en Joyce pas goed op Aad!

• 17 Augustus 2011 - 15:04

T1:

Ik vind het nu al leuk, gemixte berichtjes en mooie foto's ;) Wees wel lief voor elkaar!? Hahaha. Succes met de slapeloze nachten.
    Xje

• 17 Augustus 2011 - 17:45

Hein:

Leuk om ons zo op de hoogte te houden. We wensen jullie in ieder geval heul veul plezier daar en als je al teveel afvalt loop je maat wat minder. Groeten Hein en familie

• 18 Augustus 2011 - 10:15

T.:

oke om even de verwarring te voorkomen ben ik Tiemen.

• 19 Augustus 2011 - 11:25

Annemieke:

gezocht :een gezelschap die begeleiding nodig hebben op hun reis.
    Ik meld mij gratis aan ,please....

• 19 Augustus 2011 - 13:57

Aad Hoeboer :

Voor die die mee willen, voor de mee liften, company, gezelschap etc helaas pindakaas, and sorry mates, mijn suitcase is vol, ik heb gezelschap genoeg aan mijn reisgenoot, maybe mijn reisgenoot niet aan mij ( mag hier zelf commentaar op geven) and als mijn wieltjes van mijn case broken zijn can I carry it meself. Ik zou zeggen "BOOK YOUR OWN TRIP", DOEN! :))))

• 25 Augustus 2011 - 13:09

J.van Der Starre:

Hallo Joyce en Aad,
    Het begint te spannen, nog 4 dagen en de grote reis gaat van start!
    Wij wensen jullie heel veel plezier en hopen dat reis een groot succes wordt!

• 27 Augustus 2011 - 10:21

Mum And Dad:

It is a very , very wet day here in Brisbane but we have sent a sunny Saturday to Den Haag. Hopefully it arrives on time for a GREAT GARDEN BON VOYAGE PARTY. Have fun
    and love to all the party goers.

• 27 Augustus 2011 - 13:13

Ryta En Ben:

Hoi Aad en Joyce, gaaf zeg!! wij zullen zeker jullie volgen!! wij gaan voor 4wkn. va.7 Jan 2012, Sydney richting Adelaide met de camper. goede reis en heel veel plezier!

• 27 Augustus 2011 - 23:38

Hallo allemaal.
    Het is bijna zover. Ik kan nu zeggen dat we morgen wegvliegen. Het is nu zondagochtend 1u30 en de farewellavond zit erop. Het was een zeer geslaagde avond . Dankzij de hulp van haar kids en de buren haden we muziek , 3 tuinen, tenten een bbq etc. Het weer zat tegen.Het was droog tussen 17u en 19u45. Dat viel mee. De laatste gast ging ong 24u naar huis. Dus geen vroeg einde!
    Morgen de boel opruimen en de rugzak inpakken. BIJNA . BIJNA!!aad

• 27 Augustus 2011 - 23:42

Aad:

En last but no least natuurlijk Joyce die voor alle hapjes heeft gezorgd. Ik was zo moe dat ik met een fluitje om mijn nek in bed stapte.! aad

• 28 Augustus 2011 - 03:18

One party down!!!
    Let the next party begin!!!!

• 29 Augustus 2011 - 09:34

Annemieke:

Als jullie dit lezen dan zijn jullie ver van mijn bed .Welkom in Ozz, het avontuur gaat beginnen . Heeeeeeeel veel plezier en ik kijk heel veel uit naar jullie avontuur verhalen die je gaat beleven.
    xxx

ps de bbq was super gezellig.

• 29 Augustus 2011 - 14:17

Rie En Jan:

Op dit moment zijn jullie onderweg naar Schiphol om de verre reis naar Australië te aanvaarden.
    Een goede vluvht en een knuffel van ons beiden.

• 29 Augustus 2011 - 16:28

Joke:

Hoi Aad en Joyce, de bbq was super gezellig, heerlijk gegeten enne graag de recepten van de overheerlijke salade en taarten. Ben jaloers op jullie maar ach ben net terug van een rondreis Rusland.
    Ik hoop op een rustige vlucht, over ong. 45 min. en veel lol in Ozz. Weer eens wat anders in een camper dit keer Aad. Veilige km. Ben benieuwd naar de eerste verhalen.
    Kus Joke

• 29 Augustus 2011 - 21:21

Marga Van De Westela:

Hallo reizigers,

We gaan jullie volgen.
    Als ik dit schrijf zijn jullie op weg naar Hong Kong.
    Dat was een verrassing hè dat ik er ineens was op Schiphol?
    Ja, jullie feestje gemist dan maar zo afscheid nemen.

Wij wensen jullie een hele fijne, goede en gezellige reis.
    Geniet van alles.
    Marga en Jan

• 30 Augustus 2011 - 23:22

Mum And Dad:

This very moment you guys have landed!! Welcome back to Australian soil. Time of writing is 7.14 Perth time and 2 hours later here in Brisbane

• 31 Augustus 2011 - 13:39

Kleine San:

Hi Joyce en Aad,

geniet lekker van jullie welverdiende reis jullie verdienen het!
    have fun!! en ik blijf jullie volgen!! het feestje zaterdag was top! (en Maureen(if you reed this) je taarten geweldig!!)

liefs (Little) san ted en sara

• 01 September 2011 - 13:34

Rie En Jan:

Blijkbaar heeft het vliegtuig wat wind mee gehad, want jullie zijn enkele uren eerder geland dan gepland.
    De reis heeft nu een aanvang genomen
    dus de Australische autoriteiten mogen wel goed op hun tellen passen,dat er een stel uit Den Haag Nederland de wegen onveilig zullen maken!
    Maar misschien valt allesd wel mee! Heel veel geluk.

• 02 September 2011 - 19:13

Wendy:

Hallo Joyce en Aad,

Ik hoop dat jullie een goede vlucht gehad hebben en dat er snel verhalen op deze site te lezen zijn. ben erg benieuwd naar jullie grote avontuur.
    Heel erg veel plezier en geniet er van.

Liefs Wendy

• 03 September 2011 - 06:43

Okay Allemaal.
    We zitten nu in Perth in een kelderin een winkelcentrum. We zijn er helemaal klaar voor om morgen te vertrekken. Nu alleen nog de boodschappen en morgen om 10uur de camper halen.
    De reis hierheen ging voorspoedig. Ik ben het wel gewend om lang in een vliegtuig te zitten. Maar het blijft toch een eind.
    Alles samen hebben we 20uur gevlogen. Na het vertrek uit Amsterdam was het 50 min naar Londen. Daar moesten we een paar uur wachten.
    Ik zei tegen Joyce. ,,We zijn nu al 12uur bezig en zijn pas 1uur verder met vliegen. En dan bedoel ik het vertrek van huis af.
    In Londen hebben we wat gegeten en gedronken. En na een paar uur vlogen we verder naar Hong Kong. We hadden daar een uur of 7. De planning was 12,5 uur vliegen. Maar wind mee scheelde een uur.
    In Hongkong gingen we met onze transferkaart door de douane. Kregen dus een visun voor 90 dagen. Heerlijk om dat te weten.
    In HongKong hebben we de trein naar de binnenstad genomen. Het was daar lekker warm. 35 graden.
    Omdat de tijd erg limited was moesten we ons beperken tot een kleine markt. Dat was een markt bestaande uit kleine winkeltjes in nauwe straatjes. En kasten waar ze hun waar opbergden. Alles in donkere steegjes etc. Niets gekocht.
    Ik was wel op zoek naar een badge met de vlag van Hong Kong. Helaas waren onze 90 dagen<7uur!!!!!!!!!!> snel voorbij. Dus weer terug met de sneltrein naar het vliegveld.
    Ja, Het nieuwe viegveld wat de Engelsen hebben gemaakt om de staatskas leeg te maken. Jullie weten nog dat jaren geleden het huurcotrakt van de Engelsen afliep. En toen moesten ze Hong kong terug aan China geven. Maar de Engelsen hebben dus de kas leeggemaakt door een vliegveld BUITEN HongKong te bouwen.
    Onze reis naar Perth verliep goedIn Perth werden we opgehaald door Penny. Indirecte fam van Joyce. Bij haar brachten we de eerste dagen door. Geen Jetleg. De 1e dag werden we uit eten genomen. De 2e dag deden we zelf een bbq en gister was het fish en chips. Maar voor mij geen fish maar een schnitzel. De eerste nacht goed geslapen. Elke dag Perth in. En een dagje Fremantle. Daar gingen we naar de markt en bijna 2 stadswandelingen gelopen op 1 dag. Af en toe regent het. Op de 1e september is hier de lente begonnen . De temp is okay als de zon schijnt. Maar het is koel als het regent. Het is om 18u donker. Maar vandaag ook weer iets lachwekkens meegemaakt. We waren in Kingsparc aan het lopen . En natuurlijk begon het te regenen. We gingen schuilen in een openstaande kast langs de straat. Dat is een kast van de brandweer om hun waterslangen aan te sluiten.
    Geen ruimte voor mensen natuurlijk. Maar wij kregen onze lijven er wel in. En met een vinger hielden we de deur BIJNA dicht. Ik moest wel opletten of er geen mannetje langs liep die de kast ineens op slot deed. Want dan hadden we een probleem!
    Vandaag gaan we de punten op de i zetten om morgen de camper op te halen en te vertrekken.
    Oh ja, Soms gaat er iets mis en dat was gisteravond. Ik stootte mijn kleine linkerteen aan de deurpost van het toilet en het puntje van mijn teen ligt los. Dus verbonden met een gaasje en een plastic zakje eromheen om niet allemaal bloed aan het laken te krijgen.
    Het is vandaag nog heerlijk weer.
    Ik heb mij gewogen en heb dus een startgewicht. Ben benieuwd wat het si als ik weer thuis ben. Maar daar denk ik NIET aan.
    Tot zover allemaal en de groeten van mij. Bedankt voor al jullie reakties. Groet Aad
    Tot zover.

• 04 September 2011 - 19:59

Marianne Aerts:

Hoi J&A,

Leuk om jullie eerste verslag te lezen. En het avontuur moet nog gaan beginnen met de camper! Zie jullie verhalen graag tegemoet. Veel plezier.

• 06 September 2011 - 14:08

Rolf:

Nou als het goed is zitten jullie nu in de camper, we zijn een beetje laat met een reactie, maarja drukkies met allerlei zaken. Lekker he 35 graden, nu weer wat frisser. We wensen jullie beide een goede reis, en zal proberen regelmatig even te neuzen op jullie site.
    Groetjes Sue en Rolf