50e editie 2 daagse blankenberge belgie 2019 - Reisverslagen van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu 50e editie 2 daagse blankenberge belgie 2019 - Reisverslagen van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu
50e editie 2 daagse blankenberge belgie 2019

Hallo Allemaal.
Inmiddels ben ik weer thuis na een enerverend weekend vol met tegenslagen in Blankenberge Belgie

Vrijdag 3 mei.
Op Vrijdagmorgen jongstleden 3 Mei ben ik met de trein naar Blankenberge vertrokken.
Ik had het treinkaartje al van te voren gekocht. 3 maanden van te voren. Ook het hotel had ik al geboekt. Hotel Manitoba op het Manitobaplein in Blankenberge. Een prima hotel. Ook nu NA de wandeling zeg ik het nog eens . Een prima hotel met een ontbijt waar je U tegen zegt.
Het hotel lag tussen station Blankenberge en de start van de 2 daagse in. Makkelijk.
Ik was ongeveer 4 u onderweg.
Overstappen in Breda en Brussel - Midi. Dat is Brussel -Zuid.
Blankenberge heeft een gloednieuw station. En ook onderweg naar het hotel was ik verbaasd te zien dat er zoveel nieuwe gebouwen hotels en huizen gebouwd waren. Maar ja Ik was er 11 jaar niet geweest.
Ik liep van station naar het hotel en meldde mij daar. Het hotel kon zo uit de tv serie Fawlty towers komen.
Ik werd zeer vriendelijk ontvangen en kreeg de uitleg hoe ik naar mijn kamer kon gaan. ,,U gaat met de lift naar de 1e etage. Uit de lift rechts af, Dan weer rechts af. En dan weer rechts af,, Grappig. Een leuk iets gedateerd maar warm hotel.
Ik kreeg de sleutels en ging op de 1e etage 3 x rechts af. Ik pakte de rugzak uit. Ik zocht mijn 2 daagse papieren en ging naar de grote markt. Daar speelde zich alles af van de 2 daagse. Alles was nog in opbouw.
Ik had me WEL aangemeld maar moest ter plekke nog betalen. 14euro.
In de tent bij ,,inschrijvingen,, meldde ik mij. De dame achter het bureau zei dat ik betaald had. Ik wist echter dat dat niet klopte. Ik verliet de tent en liep het plein rond voor een bakkie koffie. Het zou een koud weekend worden. En dat werd het ook.
Ik ging na de koffie nogmaals naar de inschrijftent en nam een ander bureau waar een meneer achter zat. Ik zei dat ik nog moest betalen. Dat wist ik zeker. ,,Dat klopte,, zei hij en ik betaald en verliet de tent.
Eerlijk is eerlijk.
Ik ging direkt naar de boulevard effe naar de zee kijken. De boulevard was maar 100m van de starttent verwijderd. Ook op de boulevard was het snijdend koud. Alle terrassen waren opgebouwd. Het strand lag vol met paviljoens. echter....... Er waren geen gasten. Het was grijs koud maar droog.. Ik liep over de boulevard heen en weer en zag dat zelfs de restaurants dicht waren.
Ik liep terug naar het plein en kocht wat simpels bij een snackbar. Okay simpel balletje met friet en sla.
Het plein en de tenten in opbouw lipe ik nog 1 x langs. Ik kocht een nieuw t-shirtje van Blankenberge. Want ik had al weer enkele oude kledingstukken weggedaan. Ook een nieuw embleem van de 2daagse heb ik gekocht. Mijn oude embleem was van 30j geleden en totaal kapot gewassen. Dat mocht vervangen worden.
Terug gekomen op de hotel kamer ging ik vast in mijn dagrugzak doen wat ik nodig had op de 1 e wandeldag van 24km. Kleding incl een sweater. Ik twijfelde. Maar legde hem toch klaar. geen overbodige luxe. Ik had hem hard nodig bleek op de wandeldagen!!
De rest van de avond bleef ik op de kamer en keek wat tv.

Zaterdag 4 mei.
Ik had een goede nachtrust. De wekker ging om 8u.
De start van de 24km was pas om 10u. Ik nam een keuze uit het enorme ontbijt werkelijk. noem iets en het stond op tafel.
Ik ging na het ontbijt naar de start. Ik zag dat er toch wandelaars vertrokken. Op weg van de 24km. Zo ik ging over de digitale start en vertrok om 9u30. Alles was gedigitaliseerd hier. at ging makkelijk. over een mat lopen en klaar.
Maar wat was het guur en koud. Blij dat ik was met de trui aan onder mijn jeansjasje. Mijn capuchon ging af en toe op mijnhoofd tegen de gure wind.
Vandaag liepen we eerst met de wind mee. dat was lekker maar toch koud. Op weg naar de boulevard liepen we eerst over het plein met al die spelletjes. Bloembakken etc. Op de boulevard langs al die hoge appartementgebouwen. De hele boulevard staat nu vol daarmee. Al snel ging ik de jachthavenrond en het strand op. Jongens jongens , wat was het guur en koud! En het dreigde continu met regen. Ik lipe door de duinbossen. En door de goudkust daar. Wat een mooie nieuwe grote huizen zijn er gebouwd. Mooi. Maar toch zou ik daar niet willen wonen.
Oh ja wat ook leuk is om te melden...... Ze kennen hier in Belgie nog het systeem van een klein huisje huren op het strand. Daar doe je je zomerspullen in. Het huisje is eigenlijk een schuurtje van 2 x 2 meter en 2,5 meter hoog. Maar ook hier was niemand te zien. Op de boulevard weer terug in De Haene liepen we iets beschut langs de duinen. Al snel gingen we de polderwegen op.
Ik had al wel in de gaten dat er compleet nieuwe parcoursen zijn. Misschien al jaren , Maar ja ik was hier 11jaar geleden voor het laatst.
Vandaag liepen we door Zuienkerke.
De wandelaars liepen snel. Ik zag niemand op de weg zitten of in de wind zitten om te rusten. Dat kan ook niet want dan word je zo styf. Dan kan je niet meer verder. Ook ik lieo gewoon door maar niet te snel.. Langs sloten leuke huizen maar vooral polderwegen. De zon scheen heeeeeeel af en toe. Afgewisseld met grijze wolken di e dreigden dat ze hun water wilden laten vallen. Ik heb de hele dag echter maar 2 x 5druppels gehad. Dus wat het water betrof heb ik geluk gehad Wel was het riempje van mijn dagrugzak kapot gegaan. jammer maar ja er zijn ergere dingen.
Op de terugweg naar Blankenberge is er ook een dorp en daar zie je altyd oude ambachten en veel mensen die hun 2 e handsspullen verkopen. Nu die waren er nauwelijks. En wat er was stond te blauwbekken van de kou.
\Ik nam een rust in een koffiehuis met 2 koffie tegelijk. Anders moeten ze 2 x loepn. En na een plaspauze ging ik weer op pad.. Onderweg gaf een thermometer 6 graden aan.! De terugweg ging via Uitkerke. Een klein gehucht met mooie huizen en boerderijen.
Ik liep op een controlepost langs de jeugdherberg de Wullok. Ook daar heb ik eens geslapen met meerdere familieleden Toen ging de treugtocht direkt naar Blankenberge. We moesten een baan dwarsen. Oftewel de grote gevaarlijke weg oversteken.
Ik was na 5,5 uur weer terug in Blanken berge op de markt. Ik meldde mij af en ging op het plein mij op warmen met 2 koffie en een stuk chocotaart. Heerlijk.
Inmiddels had ik ook een tikkie last van mijn re voet. Dat kon spierpijn zijn en ik maakte mij geen zorgen.
Ik ging naar mijn kamer en ruste effe uit . Onderwijl lieop het bad vol.
heerlijk . Na 30 min kwam ik verkwikt uit bad. Ik kleedde mij aan en ging om 18u30 aan het diner. Daar had ik mij in het hotel voor opgegeven.
Vooraf een kaaskroketje met garnituur. En hoofdgerecht een ,,hoevekip,, met gebakken aardappels en sla De kip was in een tomatensaus. Lekker hoor. Na de koffie heerlijk op bed uitrusten. Ook leuk om al die vreemde tv kanalen te bekijken. Ik keen effe het Nos late journaal en ging slapen. Wekker weer gezet op 8u.


Zondag 5 mei
Na het ritueel van wassen en ontbijt ging ik naar de start. Het lopen ging niet zo soepel als gisteren.
De tocht ging nu de andere kant op. Wind tegen dus. Aan het eind van de boulevard gingen we weer het strand op. Een klein stukje maar . Maar toch behoorlijk fris en rul zand. Daar houd ik eigenlijk niet zo van. Aan het eind van de boulevard de pier op voor een controle.
En ook hier de strandhuisjes en paviljoens die allemaal leeg stonden. Hoe warm was het niet met de Pasen he!. jammer maar het was droog.
Ik was al flink onderweg . Mijn re voet deed behoorlijk zeer en mijn tempo ging omlaag. Ik besloot dat ik niet de 24 maar de 15 ging lopen. Ikkon echt niet meer de 24 doen. De tocht ging door Lissewge en uitkerke weer terug naar Blankenberge. De laatste km ging langs de spoorweg. Ik est echt al mijn aandacht houden bij hoe ik mijn re voet ging neerzetten. Onderweg nam ik nog 2 koffie in een vistent/cafe. Effe op adem komen. Echter. Het opstarten ging erg moeilijkIk was om ongeveer 13u binnen bij een start van 8u45.
Kun je nagaan wat die zere voet het tempo drukte.
Na aankomst bij de finish dronk ik weer 2 koffie. Onderweg had ik drinken bij me hoor. Allebei de dagen.
Na de finish dus koffgie en terug naar het hotel.
Ik friste me op en paukte mijn rugzak weer in. Ik liep langzaam naar et staion en had de trein van 14u55. Onderweg gingen de aansluitingen niet goed. Ik kon ook niet meer rennen waar ik maar 2 min overstaptijd had. Door die #$%^)(*&^%$voet.!!
Maar in Den haag kwam direkt de trein en was ik snel op de erasmusweg. Bij de ingang van de flat kon ik mijn huissleutels nergens vinden.
Ik wist zeker dat ik ze in het vakje van de bovenkant van mijn dagrugzak had gedaan. Die vond ik daar ook terug. Maar ze waren door een klein gaatje verder gezakt. en moest ik ze flink terugwurmen om ze te kunnen gebruiken.
Ik liep inmiddels zo beroerd dat ik besloot om ma morgen de huisarts te bellen.
Ik pakte alles uit en ruimde alles op.
Ik ging op tijd naar bed, Ik had het helemaal gehad.


Maandag 6 mei.
Ik belde al vroeg de dktr want je weet het nooit.
Ik kon om 15u terecht.
De dlkr had mijn klachten nog nooit gezien en schrok wel een beetje hoe hij mij zag lopen. ,,VAN EEN WANDELING,,? Ja van een wandeling.
Ik kreeg een verwijsbrief voor de rontgchen in het leyenburg.
Daar kwam een zuster de uitslag zeggen Duidelijk te zien een opvlamming van hielspoor. EN de middelste teen van mijn re voet zou gebroken zijn. Kunnen ze niets aan doen. niet rechtzetten en niet opereren.
Nu zit ik thuis en schrijf dit verhaal. Nou nou. wat een tegenslag zeg. MAAR Er zijn altijd ergere dingen. Ik wacht af wat de huisarts voor oplossingen heeft.
Ik groet jullie allemaal. Als jullie de foto,s willen zien vraag het op mijn 06!
Groetje en tot schrijfs. leuk mijn verhaal.? Laat iets op de blog achter dan! dank
Aad

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2019

blankenberge belgie 2019 11x
Aad Hoeboer

.

Actief sinds 14 Aug. 2011
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 159109

Voorgaande reizen:

20 April 2023 - 25 April 2023

Zweden Boras 2daagse

30 September 2022 - 04 Oktober 2022

Fulda 2022 2 daagse

14 September 2022 - 20 September 2022

SEEFELD 2022 OOSTENRIJK

14 September 2022 - 20 September 2022

Seefeld Leutash 2022 106e iml

23 Juni 2022 - 28 Juni 2022

Mijn 9e tweedaagse in Viborg Denemarken.

24 Mei 2022 - 31 Mei 2022

2022 Chantonnay Frankrijk 3X Wandelvakantie

12 Mei 2022 - 17 Mei 2022

2022 Wellingborough England 5e x

23 Maart 2022 - 23 Maart 2022

Eindelijk weer er op uit!

25 Februari 2020 - 03 Maart 2020

Fuengirola/Malaga Spanje

09 September 2019 - 16 September 2019

Berlijn Dresden Potsdam en Leipzig

24 Juli 2019 - 26 Juli 2019

Baltische staten .verslag 2. lITOUWEN.

24 Juni 2019 - 26 Juli 2019

vervolg Baltische staten Vilnius 2019

12 Juli 2019 - 12 Juli 2019

Vervolg reis Baltische staten Letland 2019

22 Juni 2019 - 01 Juli 2019

stedentrip Baltische Staten. Juni/Juli 2019

03 Mei 2019 - 06 Mei 2019

50e editie 2 daagse blankenberge belgie 2019

05 Januari 2019 - 07 Januari 2019

newcastle weekend met Joyce H.

05 Oktober 2018 - 09 Oktober 2018

Fulda Duitsland

11 September 2018 - 18 September 2018

seefeld 3daagse Oostenrijk

11 September 2018 - 17 September 2018

seefeld deel 2 3daagse Oostenrijk

22 Augustus 2018 - 27 Augustus 2018

Noorwegen Verdal wandelreis 2018

22 Juli 2018 - 27 Juli 2018

Sagamarschen verdal Noorwegen

15 Juli 2018 - 21 Juli 2018

4daagse nijmegen. De laatste 2018

15 Juli 2018 - 21 Juli 2018

laatste 4 daagse 2018

31 Mei 2018 - 05 Juni 2018

2daagse 2 daywalk 2 tagemarsch Bern

21 Maart 2018 - 21 Maart 2018

Edinburg met Joyce Hotz

06 Januari 2018 - 06 Januari 2018

hoofd leegmaken Winter etc

19 Oktober 2017 - 25 Oktober 2017

bezoek vrienden in duitsland 1

18 Oktober 2017 - 22 Oktober 2017

50e verjaardag in Stelle bij Hamburg

14 September 2017 - 16 Oktober 2017

wandelen kustpad met ingrid

16 Juli 2017 - 22 Juli 2017

nijmegen 2017

09 Juni 2017 - 12 Juni 2017

2 daagse in Diekirch Luxemburg

18 Mei 2017 - 23 Mei 2017

konfirmation in Stelle Duitsland

10 Mei 2017 - 15 Mei 2017

wellingborough England

05 Oktober 2015 - 09 Oktober 2015

Midweekje Barcelona.

10 Maart 2015 - 31 Mei 2015

australie 2015

07 November 2014 - 16 November 2014

Portugal 2014. 10 dagen rond Faro en Olhao

29 Augustus 2011 - 03 December 2011

Onze reis naar Australie en Samoa

Landen bezocht: