week een - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu week een - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu

week een

Door: aad

Blijf op de hoogte en volg Aad Hoeboer

13 Maart 2014 | Nederland, 's-Gravenhage

hallo allemaal.
Einde4lijk een verslag vasn mij. Deze reis begon een beetje met horten en stoten. Ik wasgeland op auckland airport en kon niet pinnen. Ik was vergeten om mijn ing pasje en creditcard voor buiten europa te aktiveren. Ja nu wat te doen. IK had 40 euro is 20dallar. Heb dat omgewisseld. In de shuttlebus naar het hostel. heb ik naar nl gebeld en grvraagd om mijn pasjes te deblokkeren. Ook een nieuwe bevestiging van mijn pin van mijn ccard was nodig. He gelukkig lieten ze mij een nacht slapen voordat ik hoefde te betalen. Goed. Bijna alles geregeld.
De tyd van aankomst was midden in de de nacht om 2u. ik was moe.
De volgende dag eersty maar even stadden en kijken en rustig mijn zenuwen laten zakken. Wennen aan mijn tel. Daar ben ik ook nog niet zo goed mee.
Goed de eerste dag ging eigenlijk prima. Wel moe maar niet veel gedaan als door Auckland lopen en info verzamelen.
dag 2 is eigenlijk mijn eerste echte dag van aktiviyeit.
Auckland is gebouwd op 48 uitgestorven vulcanen. Om naar de stad of werf te gaan moet ik 2km lopen bergafwaarts. En s,avonds weer naar boven. Niet 2km hoog maar 2km lang begopwarrst lopen. Vandaag ga ik naar Devonport. Ik klein stadje aan de kust . veel koloniale gebouywen. combinbatie van Scheveningen en heuvels en oude gebouwen. Tochtje met de boot is 10min. Naar de andere kant van de baai. Een mooi stadje. erg touristisch. Ik ga daar een wandeling lopen van 2 vulkaantoppen die mij mooi uitzicht geven over de baai. Het weer is prachtig. rond de 23gren droog zonnig. De wandeling was prettig maar zwaar. Ik was kapot. Boven op ee can de vulkaantoppen wass een militair centru, Ze dachten dat ooit de russen zouden komen en hadden daar een mil centrum gemaakt. Zijn nu historische gebowen..
Voor de kenners. de vulkanenzijn best steil. a la de start van luxemburg. Bovenop de top NORTH HEAD. Er zijn best nog veel touristen. Okay weer op weg naar beneden. naar de nader top. mount victoria. Ik was doorweekt vam hget zweten. maar alles is de moeite waard. er zijn veel houten koloniale gebouwen hier. mooi antiek zien ze er uit. slees bloeit nog. Wel is het gras geel en droog. De zomer heeft zijn werk gedaan. De route van 2 vulkanen gaat langs smalle paadjes. Door tunnels waar kanonnen gestaan hebvben., steil omhoog en omlaag. En natuurlijk rond e vulkaantop. Overal uitzicht op een van de blauwe baaien van Auckland. Beneden bij de eerste vculkaan is een straatje met winkeltjes. a la Kijkduin. Ook een kapper. En ja hoor Ik moest even naar dekapper. 20dolaar = 10euro. In 5 min stond ik weer op straat. Wel lekker ... Weer een kort koppie.Ook was er een vodafone winkel. Daar wilde ik een nz simcard kopen. MR DIE PASTE NIET!! en toen had dfie man in de shop ijn tel geblokkeerd. Dankzij het thuisfront Joyce kon ik na een paar dagen een code krijgen en was de tel weer gedeblokkeerd.
Okay weer verder na een mucchchino. Weer de ander vulkaan op. Ik was van plan te lopen en zou het doen ook!. Bovenop weer een prachtig uitzicht. Moest wel effe uitrusten.
Jullie kunnen op het web Devonport auckland intikken en zien watik gedaan heb.
Zo deze eerste dag was prima. Nog lekker op het strand gelegen. Niet verbrand, En langzaam weer naar de ferry teruglopen.Overal kun je een stadswandeling of een wandeling langs oude gebouwen lopen. Doe ik dus. Zo zie je alles en weet je dat je niet verwaalt. Denk je!!!!!!!!!!!
met de boot weer naar Auckland en ook effe weer door de stad. En richting hostel. Ja hoor weer 2km heuvelopwaarts. Het laatste stukje van de straat naar de ingang van het hostel is 39graden steil. Het voetpad. je komt bven met ademhalking van een postpaard met astma!!
s.avonds gebeld en gemail en dagboek geschreven. En ja ook nog iets van cultuur. Ik ben bezig met een boek over friedrich de grote, Een pruisische koning. Ik kan natuurlijk niet elke avond in de kroeg van een hostel zittem of voor de tv hangen.
Maandag 10 maart.
Vandaag ga ik een cost to coast wandeling lopen in Auckland. Door parken bossen. en langs meren. Als het goed is 18km. Ja ja Ik loop weer de 2 km naar benden . ga de route ophalen bij het visitorcentrum en loop naar de haven. daar is het beginpunt. Ik zorg dat ik wat te eten en genoeg te drinken bioj me heb. ook heb ik iets bij me voor als mijn bloedsuiker zakt.De route loop t duslangs parken over vulkaantoppen. O, a mount Eden alberpark. Ik ben een paar keer verdwaalt. Dat ligt niet aan mij. de route is gewoon slecht aangegeven. Dat zeiden ze mijh al.,Lunch had ik geen trek in . Wel drinken.One tree hill en mount Eden waren verschrikkelikjk. Warm,,,, steil en droog. Denk niet aan een wandeling door het zuiderpark naar scheveningen. Dit is echt anders, . Na 2/3 van de route dacht ik aan opgeven. Mar nee Kan ik niet maken denk ik . Dus verders klimmen en dalen. Overal de vogels om me heen en al die andere geluiden! Joyce eat your hart out!!KLimmen en dalen. Klimmem en dalen Het gingf maar door. . Ik was blij dat het er opzat.
maar er was niet eens een officieel finishbord. Wat een sif. Wel de bushalte.
Ik kreeg geen tyd om te wachten, De bus was er direkt> ging maar1 x per uur.
En wat een vreemd idee. ik was in 20min weer in de haven. Ik had 6 uur gelopen. W. s. rond de 25km. Tyudens de wandeling op de toppen en in de parken nouwelijks mensen gezien. We in de wijken. daar moet je doorheen als je van park naar park loiopt.
Ik was te moe om te eten . JA ja eerst weer heuvelopwaarst terug naar het hostel.
S,avonds een patatje met tomatenketchup gegeten. .
Gisteren alleen op ontbijt geleefd. moet ik niet vaker doen.
s.avonds boek en douchen. Weer rond de 24graden in de stad .Maar op de toppen is het wwarmer. Mij hoor je niet klagen.
dinsdag 14- ga ik de stad in. shoppen en zoeken naar een tocht om een eiland te bekijken. Ik sta stijf van de spoierpijn. GEEN IDEE WAAROM HA HA OKAY. SNEL MEER. Maar ik loop me suf . dat hoor je weer in volgend verslag! Groet aad

• 13 Maart 2014 - 21:14

Nicole Bartels' :

Ongelofelijk hoor Aad! Ik ben zelf amper een week thuis en krijg alweer reiskriebels van jouw verhaal!! Heel veel plezier nog, doe het ook af en toe rustig aan!! Groeten, Nicole. Ik probeer weer aan het werken te wennen....

• 13 Maart 2014 - 21:47

Anneke Freeke:

Lekker joh!! Ik zeg genieten! X

• 13 Maart 2014 - 22:00

Aad Hoeboer :

Super leuk verhaal. keep them coming. Heel veel loop plezier in het weekend. Stinkt het nog daar? Ga jij nog naar de mud puddles?
    Groetjes J.

• 13 Maart 2014 - 22:01

Marga:

Hallo Aad,

Nou zeg, jij hebt al heel wat gelopen en maar zweten.
    Maar vergeet niet dat het hier het weekend ook 20 gr was en vandaag 17.
    Het is al 2 weken ongelooflijk hier in het zuiden. Net zomer.Lopen ook te zweten bij 2 uur lopen in de Schijndelse bossen. Maar alles is plat met af en toe een heuvel van de mol.En dat is klimmen joh.
    Je geniet er maar goed van .
    Doe ik ook van mijn FUT.

GR Jan en Marga

• 13 Maart 2014 - 22:28

Joke:

Hoi Aad,
    je wat een pech in het begin, maar gelukkig is alles in orde. Wat heb je al veel gewandeld, super goed.
    Het weer hier is ook heerlijk en we kunnen in de tuin liggen in de zon. Geniet maar goed enne.... ook goed eten hoor broer.
    X Joke

• 13 Maart 2014 - 23:22

Annemieke:

ik heb eens op internet gekeken en het ziet er allemaal goed uit en als ik zie hoe hoog het is wel chapeau hoor voor die vulcaan wandeling. geniet lekker van je spierpijn en veel plezier met de rotorua walk.enne...die joyce is wel een kanjer hoor ,hulp in NOOD.

• 13 Maart 2014 - 23:26

Dineke:

Hoi Aad,
    Je bent weer flink bezig en dat doe je met plezier!
    Beetje beter voor jezelf zorgen en geniet er van.
    Veel plezier op je volgende tocht.
    Groetjes.Dineke

• 14 Maart 2014 - 09:28

Moos:

He mate!
    Ga je de Tongariro crossing nog doen!! Is een echt aanrader!!
    Succes met alles en have fun!!
    Moos