vervol week 1 - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu vervol week 1 - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu

vervol week 1

Door: aad

Blijf op de hoogte en volg Aad Hoeboer

14 Maart 2014 | Nederland, 's-Gravenhage

zoals jullie allemaal weten ben ik nu alleen op pad.
Goed idee van Joyce geweest. Ik wilde ook altyd nog een keer de 2daagse van rotorua lopen.
kijk op twodaywalk rotorua

vervolg van laatste verslag.
Vndaag werd ik laat wakker. 11u!! verdorie hoop tyd weg. Toch weer naar beneden gelopen om te kijken of ik vandaag naar een eiland kan gaan. Het moet niet te ver zijn. want anders ben ik zoveel tyd op de boot kwijt. En inderdaad, Het dichtstbijzijnde eiland is 40min met de boot heen en 40 terug.
Okay andere dag doen. Dus stad in kijkenkijken en niet kopen. Jullie moeten weten. Ik ben al 2 x eerder hier geweest sinds 1990. Natuurlijk kan ik een heleboel dezelfde dingen weer doen., maar dat heeft geen zin.
Het is gewoon leuk om hier weer eens te zijn.
Ik zie wel veel gebedel op straat. Meer als andere jaren Geen idee waarom. Dat zie je bij ons toch minder. Het noord eiland heeft veel maoriecultuur. Ook dat heb ik al eens gezien en gedaan. ik ben hier nu voor de natuur, en andere dingen. Bungyspringen hoef ik ook niet meer te dopen.
Ik had eern leuke tocht gevonden vandaag . Met een kleine auto een groot natuurgebied ingaan.
Maar helaas bij gebrek aan klanten is dat afgezegd, Dus heb ik vandaag ineens tyd. tyd om te relaxe, Veel tours moet je van te voren boeken. Logisch
Ik heb besloten om morgen naar waiheke eiland te gaan. Kijk maar op internet.
Woensdag 12-3 Met de ferry naar waiheke eiland gegaan. ja ja dus gister weer omhoog en vanmorgen weer omlaag gelopen.
Op Waiheke eiland was het prachtig weer. Het is een paar keer groter dan terschelling. Dus alles zien is onmogelijk. Ik heb een buspas gekocht voor 9 dolaar is 4 euro. Ik heb moeten kiezen wat ik wilde zien. Dus met der bus naar het uiterste puntje van de andere kant. Daar is een black forrest met vogels etc. Aan de kust. Dus heerlijk daar uitgestapt en na een grote capochine aan de wandel het bos in. Natuurlijk ligt het bos op de heuvels. de paden zijn soms maar 20cm breed en ik moet goed kijken hoe ik lopp. Je behjnt zo verdwaald. Voordat ik het bos inging eerst mijn schoenen schrobben en bespuiten. ook als ik er weer uit ga. ik heb verschillende paden gelopen, Naar de top ook natuurlijk/ Heerlijk warm. zo rond de 25gr. JA Hoor ik heb genoeg water bij me en vul mijn flessen wanneer ikm kan.
Ik zie bijna niemand. onmogelijk he?
Geren idee waarom. maar nogmaals ik zie bijna niemand. Ik loop op een pad wat een schuilhut heeft voor als het regent. denk ik. Of voor verdwaalde nl ers?
Ik zie vanaf de top de ferrie. .Ik loop weer naar beneden en kijk bij de busjhalte wanneer hij komt. DUURT NOG EEN UUR. Ik ga wel lopen. ik loop naar het volgende dorpje. Op dit eiland zijn wijngaarden. De weeg is altyd bochtig of heuvelachtig. In Nieuwzeeland is geen recht stuk weg te vinden zonder bocht op heuvel.
Zo heb ik verschillende wandelingen gedaan op dit eiland. Natuurlijk niet langs de wegen maar dwars overal doorheen.
Nogmaals het is heerlijk om geen mensen te zien. Maar stel je voor dat ik val en mijn been breek/ ik moet er niet aan denken. Hier komt geen mens. Al die toureisten zitten oip het strand en drinken water of wijn en bier. En ik loop hiet in the middle of nowhere
Ik zie nog EEN mooi pad. ja ja weer heuvel opwaarts. Dit was vroeger een kaal gegeten grasland . kaal van erosie en schapen. Er was een man die wilde dit weer bebossen. Dat is hem gelukt. Vele vierkante km zijn opnieuw bebost. Ik ben er doorheen gelopen. de struiken en planten schuren langs mijn benen. Gelukkig kent nieuw zeeland geen giftige spinnen en slangen.................. denk ik
Ik heb genoten van de uitzichten over de baaien en kusten. ik heb lunch helamaal vergeten. Ik drink makkelijk in een teug 600ml water weg. Ook de dietcola gaat goed weg hier.
langzamerhand ga ik weer naar de ferry. Daar moet ik 20min op wachten . Het is weer 40min tereugvaren. heerlijk die bries. maar geen koele bries. Een warme bries. De boot was vol. Maar waar al die mensen op het5 eiland waren? ik heb ze nauwelkijks gezien.
En de 5 mensen die ik sprak vroegen waar ik vandaan kwam. En ik maar uitleggen.. Netherland .... 13provincies. Zeeland en dat hun land naar zeeland is genoemd. New Zeeland! dat weten de meeste niet.!!
Ik ga me zo inschrijven bij de nederlandse club voor de 2daagse.
deze wandeling loopt ook langs geisers en door enorme pineforrests. Hier groeien de pijnbomen 7x zo snel dan in bv canada. Goede houtwinninfg dus. Jullie kunnen je voorstellen dat de wandeling heuvelig zal zijn. ik weet het niet precies meer. Mar herinnert me nog wel een paar klimpartijen en flink afdalen. er zijn hele stukken niet verhard. Ook geen harde ondergrond.
Ik ga hier 2x 20 of 30lopen. Er schijnt ook nog een 30km te zijn. Ook heb ik een wandeltocht gevonden voor na deze dagen. Eentje waar je alleen door de wouden lkangs geisers eloopt. Uren heen en terug. Zelf water mee nemen. Je kan met de bus terug. Maar dat doe iki niet.
Ik loop liever terug. Je loopt langs gekleurde meren En doior bossen. getraind miet je een beetje zijn. Ik hoop dat ik dat ben.
Helaas geen forttos . zo slim ben ik niet.
allen de groeten. Het volgende is in duits.
Hallo lieber freunde. Ich bin in neuseeland. LAUFE VIEL GEH NACH INSEL WAIUHEKE, LAUF AUCH 2TAGEMARSCHE. BIN NACH DEVONPORT GEWESEN eIN STRANDSTAD. schon!!. das wetter ist ausgezeignet.
ungefahr 23 a 24 grad
auckland isst gebaut auf 48 vucanotopfe. Mein hostel stat auf einer. Das bedeutet contnu klettern und klettern.
Ich drtinke ohne schwierigkeiten 600ml in ein sluck weg!
Bin sonneverbrand.
amusier mich kostlich.
Bitte achtte nicht mein deutsch und fehler'
Ich habe diese woche ein coast zu coast wanderung genacht. Sehr schon hoch klettern durch parken und walder.
Kosste mich 5 stunden. Hab viel mehr dan die original16km gelaufen. Die strecke war nicht gut angegeben. Man hatr mich gewarnt. Aber Ich weib hoffentlich was ik kan.
Ich bin hier van ung, marz biss 5april. fliegen niecht mitgerechnet.
Glucklich war ich nicht in das flugzeug von malaysien.
Ich war schon hier mit ein ander von maleisien.
Hoffentlich ist mein reiseverslag zu lesen. Allen grube in deutschland.
Zo dass wars.
Grube aus neuseeland. Aad

• 14 Maart 2014 - 09:38

Moos:

Hey mate!
    Heerlijk die verhalen!!
    Maare.. je moet wel eten hoor..anders val je om. Eigenwijs... nee hoor.
    Heel veel plezier!
    Ik ga maar weer aan het werk.
    Groetjes!!

• 14 Maart 2014 - 12:25

Emiel En Annemieke:

he broer, je heb ze al... maar wat zal jij een mooie gespierde benen krijgen van al die wandelingen .
    heerlijk die verhalen.
    Afvallen doe je niet door niet te eten he want dan vallen de darmen stil, dus kanen met die mond, lekker pittig en vetvrij.
    Geniet van je vakantie en wij kijken uit naar je volgende verslag.

• 14 Maart 2014 - 14:24

Aad Hoeboer :

Hey buddy, weer een leuk verhaal en net als nichtje en zus zeg ik ook... eten.
    Geniet van je weekend, hoop dat het door gaat en dat je niet door de storm weg waait.

• 14 Maart 2014 - 15:17

Joke:

Hey Brother, wat een verhalen zeg en maar lopen heb je wel reserve schoenen bij je ze slijten zo vlug van steeds naar boven en beneden lopen. :Maar wel heel mooi wat je allemaal van de natuur ziet.
    Enne oja een beetje eten kan geen kwaad hoor. ha ha.
    Geniet ervan en vertel alles dan genieten wij weer van je wandel verhalen.
    groetjes Joke

• 14 Maart 2014 - 17:51

Olaf Bogdahn:

Hallo Aad,
    Ik heb jouw reisbericht over Waiheke eiland gelesen.
    Leuk !
    Ik zie je zo daar rundlopen .
    Ik wist trauwens ook niet, dat New Zaeland naar Zeeland is genoemt.
    Weer iets erbijgeleerd.
    De groeten Olaf

• 14 Maart 2014 - 19:29

Yvonne:

Leuk om te lezen hoor Aad! En dat je er van geniet is wel duidelijk! Fijne tijd nog!