28 november - Reisverslag uit Sydney, Australië van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu 28 november - Reisverslag uit Sydney, Australië van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu

28 november

Door: Aad

Blijf op de hoogte en volg Aad Hoeboer

27 November 2011 | Australië, Sydney

Hallo Allemaal.
Het is nu 7u in de morgen in Cairns. En er zit niemand bij de computer. Dus ik hoop dat het nu wat sneller op de p.c. gaat.
Zo Nu bijna alles achter de rug is, en de familie al van alles op de hoogte is , kan ik jullie het vertellen.
Joyve is inmiddels geopereerd aan haar been. De 2e opininon bleek een goed idee.
Haar been was in Townsville niet goed beoordeeld en behandeld. Ze kleek dus 3 breuken te hebben in ong 6 a 7 cm afstand. Hier in Cairns zijn we naar het Base hospital gegaan
>Hier heb ik in 2008 geprobeerd uit te zoeken of ik hier kon werken>.
Daar werd ze beoordeeld door een zeer ervaren nursepractitioner. Hij zei al direkt dat haar voet niet goed stond het gips niet goed etc etc.
Hij gaf haar nieuw tydelijk gips en zette J. haar voet recht met zijn VOLLE gewicht. Ook haar gewricht werd op die mamier weer in orde gebracht.
Moet je voorstellen. ..... Iemand van ong 85kg die je gebroken enkel zo rechtzet ZONDER verdoving. En ik moet zeggen. Joyce hield zich goed. Gaf maar EEN kikje . Maar haar tanden staan voor altyd in het kussen daar!
w.s. moest ze geopereerd worden en een plaatje met schroeven geplaatst. Nadat er nieuwe foto,s waren gemaakt en na beoordeling van een orthopeed bleek dat joyce direkt opgenomen werd. En ook dezelfde dag geopeerd werd.
Nu, dat hoopten wij ook want de tyd gaat dringen om via Brisbane naar huyis te gaan.
Dus de volgende dag was J. nuchter voor de operatie.
Echter...... de een na de andere spoedo.k. kwam er tussendoor, En J werd uitgesteld en uitgesteld en uitgesteld.
En wij maar wachten. J. vond het verschrikkelijk ... Al dat wachten.

Het ,,geluk,, is dat het hospitaal aan de boulevard ligt En in mijn loopafstand. Ik slaap in het dichtbij gelegen hostel Nomads in lakestreet. 20min lopen.
Dus ik loop wat op en neer. En het is lekker warm hier 32 graden.!!!! En vochtig.
Maar goed dar kwam ik voor!

Uiteindelijk werd de o.k de volgende dag gedaan. Ze ging onder volledige narcose. En was na ong 2 u weer op haar kamer. Dat is dus o.k. tyd en uitslaaptyd samen.
Het is goed gegaan en w.s. mag ze vandaag met ontslag. De fysio komt nog langs en de dktr moet ons een brief geven voor de vliegmaatsch. Dat ze weten dat ze mag vliegen.
Ook de verzekering in Nl is op de hoogt en gaat proberen van alles te regelen voor de terugvlucht naar Nl op vrijdag/zaterdag.
Het is onmogelijk gebleken om een rolstoel te huren. Dan blijkt dat in Nl alles dus goed geregeld is!
Dus wat ik al eerder heb gedaan hier ga ik weer doen.
Ik ,,leen,, een bureaustoel van de computertafel hier in het hostel.Een stoel met wieltjes. En rijdt haar daar op heen en weer, In onze gang in een gehandicaptedouche. Hebben we ook al uitgeprobeerd . En dat gaat goed
Morgen vliegen we naar Brisbane rond 13u Dat is in Nl tyd ong 4us,morgens in de nacht van maandag/dinsdag.
En dan zijn we nog een paar dagen bij haar ouders.
Wij hopen dat alles onder controle is en dat de verzekeringsmaatsch alles goed geregeld heeft. Want anders kunnen wij misschien nog niet terugvliegen.
Zo dat was het tot nu toe.
Ik groet jullie allen en hopelijk snel tot ziens
p.s. ik ben nog iets vergeten en ga dat nu rechtzetten
Op 6 november waren Andrea en Robbert alweer 9 jaar getrouwd
Op 10 november was Andrea uit Duitsland jarig . En is 48 geworden!
Op 14 november was Wilma Aerts jarig. En is 56 geworden.
En helaas Fie ik ben je verget5en. VReselijk. Mijn excuses! Ook jij was jarig op 15 november. En jij bent ....... geworden.
19 november hatte michel Harms aus Stelle sein geburtstag. Und er isst 12 jahre alt geworden! Gratuliere!
Zo dat was het tot nu toe.
Nogmaals wens Joyce allemaal sterkte . En ik hoop dat onze terugreis goed gaat.
Groeten Aad en Joyce.

• 27 November 2011 - 21:56

Anneke:

Wat een pech toch! Ik denk veel aan jullie. En wat zijn jullie dapper! Xx

• 27 November 2011 - 23:20

Marga:

Hallo Aad en Joyce,

Het is net maandagmorgen geworden en was benieuwd of er bericht van jullie was.

Goede gedachte van een second opinion. Nu is alles goed gekomen.

Nu afwachten of alles kan van vervoer en naar je ouders Joyce en dan richting Nederland.

Ik wens jou Joyce heel veel sterkte en Aad veel succes met het verder verplegen van Joyce.
    Toch nog verpleger zijn op je vakantie.

Jan en Marga

• 27 November 2011 - 23:25

Joke:

Lieve Joyce, wat heb ik een bewondering voor je om zonder verdoving je enkel recht te laten zetten heel dapper. Aad zal ook wel op zijn nagels hebben gebeten van de spanning. Gelukkig dat jullie een second opinion hebben gedaan. Nu is alles in orde gekomen met de enkel.
    Ja een rolstoel is hier dus idd goed geregeld, toch nog wat goed is in Nederland. Ik hoop dat jullie kunnen vliegen naar haar fam. en nog een paar dagen rust hebben. Laten we hopen dat de verz. in Ned. ook alles heeft geregeld en dat jullie op tijd naar jullie bezorgde fam terug kunnen.
    Heel veel sterkte Joyce en ook voor Aad. Succes met alles en tot vlug ziens.
    Kus Joke

• 28 November 2011 - 10:35

Fie :

Wat een trouble allemaal, en zoveel pijn. Ik hoop dat alles verder goed gaat en dat de reis goed verloopt. Je hoort wel weer van ons als jullie veilig thuis zijn. liefs, Fie

• 28 November 2011 - 10:52

Peter & Maria Korpel:

Met ingehouden adem leven we met jou, Joyce, jullie: J & A, mee... Tjonge! Wat een eind aan jullie vakantie zeg! Dit wil je toch niet!!!
    Maar je mag in ieder geval 'ruimer' terug vliegen.... En je hebt straks een gaatjes-been, dat is ook bijzonder... Ja: door al die injecties tegen de trombose... Bah!!! Je had iets leukers verdiend!!! We wensen jou, jullie heel veel sterkte in de komende tijd! Tot mails, hoors, ziens... En als iemand voor mij het telefoonnummer heeft van Joyce kan ik haar ook een SMSje sturen!
    Lieve groetjes, Peter en Maria Korpel

• 28 November 2011 - 15:19

Marianne VdLans:

Heel veel sterkte en voorspoedige genezing. Wat een geluk dat jullie die second opinion hebben laten doen, al was die operatie en dat rechtzetten geen pretje. Nu is Joyce er zekerder van dat het wel weer goed kan komen.
    Beste wensen.
    Gr. Marianne

• 28 November 2011 - 18:59

Hein:

hoop dat het allemaal goed komt met J. het eind van de reis is toch anders verlopen als je dacht.
    Groeten Hein en sterkte voor Joyce

• 28 November 2011 - 19:09

Dr. Bernard:

Wow Joyce,

Je bent wel een bikkel hoor, zonder verdoving even je botten laten kraken. Gebeurde een eeuw geleden voor het laatst in Nederland zonder verdoving. Loopt Australië zo achter op dit geied?
    Goed nieuws vanuit Nederland. Je collega's hebben zich als vliegen op stroop op je vrijgevallen diensten gestort (dat geloof je zelf toch niet?, ha ha). Het hardst werd er gevochten om de feestdagdiensten. Je ziet het, collegialiteit door dik en dun...
    Maarre, dat de boel maar weer snel mag helen. Met een beetje mazzel tippel je weer snel als de spreekwoordelijke kievit.

Groetjes,
    Dr. Bernard, nee sorry,
    groetjes,Olav.

• 29 November 2011 - 14:07

Maureen:

Jeetje Aad, wat een relaas!! Die arme Joyce toch. Trouwens, ik heb zo vaak geprobeerd op haar Oz mobiel nr te smsen maar het lukt elke keer om de een of andere duistere reden niet. Dus graag een dikke zoen aan haar geven van mij! Ik leef met jullie mee en hoop jullie gauw weer hier te zien. Sterkte Aad met alles want voor jou is dit ook geen pretje. Groetjes van Maureen

• 29 November 2011 - 14:51

Rie En Jan:

Hallo Joyce en Aad,
    Zojuist het verslag van Aad over de laatste dagen van J.gelezen. Wat een ellende nu er weer moest worden ingegrepen!
    Hopelijk gaat de terugweg nu zonder al te grote problemen.
    J. heel veel sterkte nog in de komende dagen.
    Gelukkig gaat de terugreis zonder al te veel hindernissen.
    Wij duimen voor jullie.