Verdal Noorwegen deel 2. - Reisverslag uit Verdal, Noorwegen van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu Verdal Noorwegen deel 2. - Reisverslag uit Verdal, Noorwegen van Aad Hoeboer - WaarBenJij.nu

Verdal Noorwegen deel 2.

Door: aad

Blijf op de hoogte en volg Aad Hoeboer

09 September 2018 | Noorwegen, Verdal

Zondag 26 Augustus
Ik verbleef nog steeds in het hotel bij het station.
Na een redelijke nacht weer aan het ontbijt.
Inmiddels was er een andere groep uit Nl ook in ons hotel. Zij zaten na een dubbelboeking eerst in een ander hotel. Gelukkig had Bavelaar betaald en kon hij blijven .
Nogmaals Na het ontbijt weer oversteken en wachten op de bus naar de start.
Nu vertrokken we niet vanuit Zweden.
We vertrokken ergens vanuit een hal. Daar was ook de iml stand. Ik ben effe de naam kwijt. Ik heb nog gekeken naar een t-shirt van de wandeling , Helaas. Die waren er niet in mijn maat.
De tocht was redelijk mooi. Heel erg rustig als je het vergelijkt met Nijmegen. Hier waren net geen 900 wandelaars uit ongeveer 13 landen dacht ik.
We liepen uiteindelijk een heel lang stuk langs een enorm meer. Overal weer die gekleurde huizen in hout in rood blauw geel
Over asfalt en bospaden. Een heel lang bospad.
Onderweg geen mogelijkheid om ergens koffie te drinken in cafe of zo. Alleen bij de rust van de organizerende wandelvereniging.
We liepen langs veel graanvelden. Over leuke houten bruggetjes. modderpaden En veel weidse gezichten. Best een mooi pad.
Vandaag hadden we iets minder hoogteverschillen. We liepen door enkele kleine dorpjes aan het meer. Niets was er open. Echt zondag.
Het weer hield zich redelijk. Koud fris maar niet al te veel regen. Het was een grijze dag. Aan het eind van de wandeling kwam effe de zon. Echt maar effe.
Er was nog een pauze bij een benzinepomp waar ik een bakkie koffie kocht. Aan een picknicktafel at ik mijn brood op.
ik eindigde weer bij Stiklestad. Dat was de naam die ik zocht.
We hingen wat rond tot de Iml ceremonie. Er waren wat speciale uitreikingen . Bavelaar kreeg een schildje omdat hij.......... Ik weet het niet meer.
Enkele mensen lokale bewoners kregen een speciale medaille. Alles werd in het Engels en Noors gezegd.
Er bleken uiteindelijk 891 wandelaars uit 17 landen.
Na de iml ceremonie gingen we weer met de bus terug naar het hotel.
En voor de 3e keer gingen uit eten bij de koerden in het italiaanse restaurant.
Maar nu nam ik de pasta carbonara.
\Moe en voldaan ging ik op tijdplat. In het dorp Verdal was de kermis ha ha 4 atrakties al weer opgeruimd. En ook de markt was al weer weg. Moe ging ik redelijk op tijd plat.

Maandag 27 augustus.Het ontbijt was weer prima.
Ook vandaag stond er een wandeling van 10pluskm op het programma.
Ik vond het wel welletjes en deed niet mee.
Uitgebreid koffiedrinken in een van de lokale cafe,s Dat deden bijna alle wandelaars.
Iki vermaakte me wel vandaag.
Daarna de koffers van kamer en uitchecken.
We gingen vandaag weer terug naar huis.
Om rond 12u30 dacht ik ws het weer verzamelen en met de trein naar het vliegveld. Trondheim vaernes Airport.
We konden al snel de koffers kwijt. Ik keek hoe laat het boarden begon . Daarna had ik de tijd voor mezelf
Onze vlucht ging om 16u55
Aan boord is geen maltyd maar een snack.
Dus moest ik van te voren warm eten.
Dat deed ik samen met Jolanda. Gezellig.
Onze vlucht vertrok 30min later ivm een storing op Schiphol.
De vlucht ging prma en ik hadmazzel. Alles ging aan eengesloten. Op sSchiphol ging de trein 1 minuut nadat ik op het perron kwam.
In Den Haag ook Na 1 minuut kwam de tram.
Het was weer een prima wandelvakantie.
Op naar Oostenrijk nu . 2e week September. Dag Allemaal.

  • 10 September 2018 - 07:36

    Ria V.d. Kooij:

    Was weer een fijn verhaal, ik zou willen dat ik ook zo iets kon doen maar helaas mijn benen hebben het begeven.
    Hartelijke groeten
    Ria v.d. Kooij.

  • 10 September 2018 - 18:14

    Annemieke:

    Heerlijk Aad om te lezen. Ja Noorwegen is zo mooi land.
    veel plezier in Oostenrijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Verdal

Noorwegen Verdal wandelreis 2018

Daar ben ik weer.
Nu was ik weg met Huib Bavelaar naar Noorwegen.
Deze wandeling had ik nog nooit gedaan. Alles was dus nieuw voor me.
We gingen met 26 man op reis. Vliegen en Treinen.

Woensdag 22 Augustus
Ik al vroeg op. Ik moest om 6u45 op Schiphol zijn. En de avond ervoor was er nog een treinstoring rond Amsterdam. Alles stond stil.
Ik nam geen risico en ging met de taxi naar Schiphol. Lekker luxe en makkelijk.
Daar aangekomen stonden er al enkele bekende gezichten te wachten. Inclusief Huib. B.
Toen de hele groep bij elkaar was gingen we de bagage wegbrengen. Huib had ons al ingecheckd.
Er was nog tijd voor een bakkie. En een kennismaking met de rest van de groep.
We vlogen om 9u20 met de klm cityhopper naar Trondheim. Daar namen we de lokale trein naar Vikhammer. hjet was niet ver lopen van Vikhammer naar het hotel. We liepen ook langs een klein winkelcentrumpje. Het hotel was een camping etc. Het lag aan een flord. Mooi gelegen dus.
We hadden diezelfde dag al een lokale wandeling van rond de 13km.
Overal kon ik al de typische Noorse bouw zien. Huizen met allerlei kleuren rood geel blauw geel. Men mag zijn huizen verven maar moet kiezen uit een bestaand aantal kleuren.
De huizen zijn allemaal verschillend van vorm en bouw. Geen 2 dezelfde.
Het weer was fris soms zon ook grijs en grauw. De wandeling had Huib op internet gevonden. In Rotvol. Bij een lokale wandelclub.
Ik ging s,avonds moe naar bed. Het was een lange dag.

Donderdag 23 AUGUSTUS
Dagje Trondheim met stadswandeling en centrum.
Opnieuw met de trein op pad.! Nu de andere kant op naar Trondheim. De zon scheen.
De Noorse taal is best moeilijk om te lezen. De taal lijkt soms op de onze. Maar verstaan doe ik ze niet. Lijkt wel of ze de helft inslikken.
We liepen eerst van het station naar het begin van de wandeling. Dat was bij hotel Munkegaten.
We liepen langs een koningklijk paleis. Stiftsgarden. Dat is van de koningklijke fam. Natuurlijk was dat van hout.
De route liep langs de Nidatroscathedral. Langs de markt waar gen markt was ha ha . Langs het trondelag theater.
Langs enkele standbeelden van Noen met moeilijke namen ha ha .
De vishaven deden we ook aan. En overal die tyypiesche huizen in die typische Noorse kleuren. We liepen een brug over en zagen veel gekleurde huizen op houten palen in de rivier staan.
Onderweg was het tijd voor een bakkie koffie.
De route ging verder langs de rivier door prken etc. Onderweg moest ik ineens iets eten. Ik viel bijna flauw van de honger. Het zweet brak me uit. Ik had brood bij me en iedereen nam effe een pauze. Na 15 minuten kon ik weer op pad. Er was ook een conferentie in Trondheim. Daardoor moesten we de route effe aanpassen. Overal beveiliging en afgezette straten. De oude binnenstad etc . te veel om op te noemen en al die moeilijke namen op te schrijven. We liepen regelmatig verkeerd. Dus de weg vragen en hopen dat ik ze verstond. We hebben stukker meer gelopen als de geplande 12km!
Noorwgen is duur in eten en drinken. Ik vulde mijn flesje met water waar ik maar kon. Veel klimmen en dalen was het niet vandaag.
Op het eind van de route liepen we een heuvel op naar de Kristianstenfestning Een kasteelburcht. Dat was nu een museum In dit kasteel zijn in 1949 de Noorse ,,NSBERS,, geexecuteerd.
Het was en museum met geschiedenis over Noorwegen en de bond die ze tijdelijk hadden met Zweden. Ook de oorlogen MET Zwerden daar beschreven. Interessant was dat
Het bleek een leuke dag te worden. Eind van de dag namen we de trein terug en gingen we iets eten in Vikhammer!
S,avonds liepen er een aantal grote geiten over het terrein en voor onze kamer langs. lachen. Het eten in het hotel was prima en genoeg!

Vrijdag 24 Augustus.
Uitchecken uit hotelcamping en op weg naar Verdal
We gingen met de grein en checkten in in het hotel. Er Bleek een dubbelboeking te zijn gedaan met een groep uit Zoetermeer. Huib had echter alles al betaald en wij konden erin.
De bagage werd opgeslagen in een kamer en we gingen op pad met 2 mensen van de lokale wandelclub. Zij liepen niet een route maar in het wilde weg. Hier liepen we ook weer 12 a 13km door de bossen etc. Geen koffiepauze maar staande effe pauze voor eigen meegebrachte consumpties. Nu ik heb altyd wat bij me.
De wandelroute ging wat heuvels op en neer. Langs die typische Noorse huizen. Langs een fjord etc
het was een frisse dag met regen.
Eind van de dag gingen we weer terug om iets te gaan eten. S,avonds met een bus naar de officiele opening van de 2daagse in Stiklestad.
Ik keek vast naar een t shirt. Jammer . Ze hadden niet mijn maat.
De opening was wel aardig.
Een Noorse zanger met gitaar. Een klein jeugdorkestje en een groepje dansmariekes. Er werden enkele toespraakjes gehouden in het Noors en Nederlands. Daarna naar het hotel terug met de trein.
We haalden onze bagage op en zochten onze kamer. Koffie en een praatje met andere gasten. en niet al te laat ging ik plat.
Al 3 dagen hier en 3 dagen een wandeling.

Zaterdag 25 Augustus.
Ons hotel lag tegenover het stionnetje, We namen dat busje naar de het inschrijfbureau. Daar waren bussen die ons naar Zweden brachten. Het was geen cirkeltocht maar een van a naar b tocht. We liepen dus terug naar Noorwegen. Over heuvels en modderpaden. Het was af en toe best koud. en fris. Ik had het zelf ook af en toe koud. Maar de tocht was leuk Door bossen langs meren stroompjes rotsformaties. enkele huizen etc. Enkele openluchtpauze,s waren er wel maar heb ik maar kort gezeten. Ik moest op temperatuur blijven. Het regende soms en was maar 12 graden. Geen zon zagen we vandaag. Gelukkig had ik genoeg eten en drinken meegenomen. Koffie hield me warm. een betje warm maar.
Verder maar weer langs die huizen en meren en rotsen. Het was redelijk rustig op de wandelroute. 2 controlepunten.
Ik was snel weer terug in Stiklestad. ik liep precies 5u over de 24km incl pauze.s Ik moest wel doorlopen om warm te blijven.Na de wandeling weer met de touringcar terug.
In het hotel douchte ik en met schone kleren gingen we eten bij de Iitaliaan. Natuurlijk Pizza.De Italiaan werd gerund in Noorwegen door een aantal koerden ha ha . Hoe internationaal wil je het hebben.
Zo dit was deel 1 van de 2 delen over Noorwegen. groet Aad


Recente Reisverslagen:

09 September 2018

Verdal Noorwegen deel 2.
Aad Hoeboer

.

Actief sinds 14 Aug. 2011
Verslag gelezen: 927
Totaal aantal bezoekers 158544

Voorgaande reizen:

20 April 2023 - 25 April 2023

Zweden Boras 2daagse

30 September 2022 - 04 Oktober 2022

Fulda 2022 2 daagse

14 September 2022 - 20 September 2022

SEEFELD 2022 OOSTENRIJK

14 September 2022 - 20 September 2022

Seefeld Leutash 2022 106e iml

23 Juni 2022 - 28 Juni 2022

Mijn 9e tweedaagse in Viborg Denemarken.

24 Mei 2022 - 31 Mei 2022

2022 Chantonnay Frankrijk 3X Wandelvakantie

12 Mei 2022 - 17 Mei 2022

2022 Wellingborough England 5e x

23 Maart 2022 - 23 Maart 2022

Eindelijk weer er op uit!

25 Februari 2020 - 03 Maart 2020

Fuengirola/Malaga Spanje

09 September 2019 - 16 September 2019

Berlijn Dresden Potsdam en Leipzig

24 Juli 2019 - 26 Juli 2019

Baltische staten .verslag 2. lITOUWEN.

24 Juni 2019 - 26 Juli 2019

vervolg Baltische staten Vilnius 2019

12 Juli 2019 - 12 Juli 2019

Vervolg reis Baltische staten Letland 2019

22 Juni 2019 - 01 Juli 2019

stedentrip Baltische Staten. Juni/Juli 2019

03 Mei 2019 - 06 Mei 2019

50e editie 2 daagse blankenberge belgie 2019

05 Januari 2019 - 07 Januari 2019

newcastle weekend met Joyce H.

05 Oktober 2018 - 09 Oktober 2018

Fulda Duitsland

11 September 2018 - 18 September 2018

seefeld 3daagse Oostenrijk

11 September 2018 - 17 September 2018

seefeld deel 2 3daagse Oostenrijk

22 Augustus 2018 - 27 Augustus 2018

Noorwegen Verdal wandelreis 2018

22 Juli 2018 - 27 Juli 2018

Sagamarschen verdal Noorwegen

15 Juli 2018 - 21 Juli 2018

4daagse nijmegen. De laatste 2018

15 Juli 2018 - 21 Juli 2018

laatste 4 daagse 2018

31 Mei 2018 - 05 Juni 2018

2daagse 2 daywalk 2 tagemarsch Bern

21 Maart 2018 - 21 Maart 2018

Edinburg met Joyce Hotz

06 Januari 2018 - 06 Januari 2018

hoofd leegmaken Winter etc

19 Oktober 2017 - 25 Oktober 2017

bezoek vrienden in duitsland 1

18 Oktober 2017 - 22 Oktober 2017

50e verjaardag in Stelle bij Hamburg

14 September 2017 - 16 Oktober 2017

wandelen kustpad met ingrid

16 Juli 2017 - 22 Juli 2017

nijmegen 2017

09 Juni 2017 - 12 Juni 2017

2 daagse in Diekirch Luxemburg

18 Mei 2017 - 23 Mei 2017

konfirmation in Stelle Duitsland

10 Mei 2017 - 15 Mei 2017

wellingborough England

05 Oktober 2015 - 09 Oktober 2015

Midweekje Barcelona.

10 Maart 2015 - 31 Mei 2015

australie 2015

07 November 2014 - 16 November 2014

Portugal 2014. 10 dagen rond Faro en Olhao

29 Augustus 2011 - 03 December 2011

Onze reis naar Australie en Samoa

Landen bezocht: